The Fat Lady realiseert campagne 11.11.11

11-11-11-2015-1Iedereen heeft recht op sociale bescherming. Het klinkt evident, maar toch moet ¾ van de mensen wereldwijd het zonder stellen. Daarom wil 11.11.11 dat sociale bescherming centraal komt te staan in de Belgische ontwikkelingssamenwerking. Dat helpt niet alleen mensen om tegenslagen te boven te komen, maar het stimuleert ook de economie.

Het Gentse hybride reclamebureau The Fat Lady, dat een jaar geleden werd opgericht, bedacht een TV- en radiocampagne, die op heldere, pakkende manier duidelijk maakt dat een leven zonder sociale bescherming een loterij is. Wie geluk heeft, blijft gespaard van tegenslagen. Maar voor wie pech heeft en bijvoorbeeld ziek wordt of zijn job verliest, kunnen de gevolgen rampzalig zijn.

De ontwikkeling van de campagne voor 11.11.11 is een mooie erkenning voor de aanpak van The Fat Lady, dat naar eigen zeggen antwoord biedt op de steeds groter wordende moeilijkheid om mensen te bereiken.

“Het bereik van klassieke media kalft af”, zegt CEO Koen Denolf, “en tegelijk zappen mensen steeds meer weg bij reclame of spoelen ze die door. De meeste communicatie schiet tegenwoordig haar doel voorbij omdat ze alleen uitgaat van usp’s die al lang “over datum” zijn en van algemene marketing- en communicatiedoelstellingen, maar niet van wat de consument echt bezig houdt.”

Denolf, die het bureau samen leidt met creatief directeur Frank Geerts, online manager Kim Van Vynckt en chief content officer Willem-Jan van Ekert,  stipt aan dat de meeste advertising nog altijd denkt in dezelfde formats, terwijl de consument al 10 jaar verder zit en alles keurt en beoordeelt op social media.

De campagne kan bekeken worden op de site van The Fat Lady