GENT – The Fat Lady is genomineerd voor twee Grand Prix Awards, die eind november worden uitgereikt. Met de eigen vlog maakt het Gentse bureau kans op een award in de categorie ‘Videoserie’. Met het ‘GetUpStandUp’-project van de UGent is de kanshebber in de categorie ‘Content design’.
Op 26 november worden dé Awards voor de beste contentmarketingcases van 2019 in Nederland en België uitgereikt. The Fat Lady uit Gent is maar liefst twee keer genomineerd. Vorig jaar wonnen ze ook al de prijs voor beste Cover en beste Fotografie met het NT Magazine in opdracht van ACV Openbare Diensten.
The Fat Five vlog was de eerste van zijn soort binnen de contentmarketingsector en werd gelanceerd in september 2018. Elke maand deelt Koen Denolf van The Fat Lady vijf opmerkelijke cases, updates uit de sector of insights over content trends. De opnames vinden telkens plaats op een andere locatie. Niet toevallig zijn dat horecazaken die met hun concept een eigen ‘sweet spot’ creëerden en zo dus aansluiten bij The Fat Lady’s visie op content marketing.
Mensenrechten
‘GetUpStandUp’ is daarnaast kanshebber in de categorie ‘Content design’. Om de 70ste verjaardag van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens te vieren, startte de UGent een Instagramcampagne. Het doel: studenten en professoren kritisch laten nadenken over mensenrechten en hen daarbij oproepen om hun mening te delen en een debat aan te gaan. Met een triggerende video, de inzet van micro- en nano-influencers en een uitgebreide socialmediastrategie zorgde de campagne voor discussie en lokte ze zowel positieve als negatieve reacties uit.