GENT – Het marketing- en communicatiebureau The Fat Lady werd in Nederland twee maal bekroond tijdens het hoog aangeschreven concours Grand Prix Content Marketing Awards. Eerder dit jaar, op de uitreiking van de Belgische Cuckoo Awards, ging The Fat Lady ook al met vijf awards aan de haal.
Of het te maken heeft met de plaats waar de award in ontvangst werd genomen, weten we niet, maar bij het Gentse bureau was men klaar en duidelijk na de prijsuitreiking: “We moeten het durven toegeven: contentmarketing staat in Nederland een stapje verder dan in België. Dat we in Utrecht, als enige Belgische bureau nota bene, twee prijzen wegkapen op de Grand Prix Content Marketing Awards, maakt ons alleen maar trotser.”
De jury bekroonde het contenplatform voor het bedrijf Takeda met een silver award en dat in de hoofdcategorie B-to-C. Volgens het juryrapport toonde het platform een goede en onderscheidende aanpak in de farma branche. Ook het coverbeeld van UZegt, het personeelsmagazine van Universitair Ziekenhuis Brussel, kon bekoren en werd op zijn beurt bekroond in de categorie beste cover. De jury viel voor de pure portretten, verrassend dichtbij en daardoor confronterend in combinatie met de moedige, zelfkritische quote.
The Fat Lady noemt zichzelf graag het eerste hybride communicatiebureau van het land.Het kantoor wil een antwoord bieden op de dilemma’s waar communicatieverantwoordelijken mee geconfronteerd worden, namelijk dat het steeds moeilijker wordt om mensen te bereiken. Het bereik van klassieke media kalft af en tegelijk zappen mensen steeds meer weg bij reclame of spoelen ze die door. De meeste communicatie schiet daarom tegenwoordig haar doel voorbij omdat ze alleen uitgaat van usp’s die al lang over datum zijn en van algemene marketing- en communicatiedoelstellingen, maar niet van wat de consument echt bezig houdt.