GENT – Nu meer dan ooit, heeft de wereld sterke lichamen nodig, vol zelfvertrouwen. Daarom rolt The Body Shop de mouwen op en brengt ze haar activistische geest terug met de lancering van haar nieuwe concept store in Gent op de Veldstraat, na succesvolle lanceringen in Engeland, Canada, Hongkong, Korea en Singapore. In het nieuwe concept is de winkel getransformeerd in een interactieve ‘activist workshop’ waar bezoekers worden uitgenodigd om producten te leren kennen, en te ontdekken hoe we met z’n allen kunnen streven naar een eerlijkere en mooiere wereld.
The Body Shop is in 1976 in Brighton, Engeland, opgericht door Anita Roddick, en is een wereldwijd beautymerk. Het bedrijf wil een positief verschil maken in de wereld door hoogwaardige, door de natuur geïnspireerde huidverzorging, lichaamsverzorging, haarverzorging en make-up aan te bieden, die op ethische en duurzame wijze geproduceerd zijn. The Body Shop heeft ongeveer 3000 retail-locaties in 70 landen.
Voor de nieuwe winkel is gebruikgemaakt van ‘groene’ materialen zoals gerecycleerd hout en gerecycleerd plastic om de milieu-impact te verminderen. Daarnaast bevat de winkel EKOply werkbladen die zijn gemaakt van 100% gerecycleerd materiaal dat normaal als afval op de vuilstort zou belanden en zijn de stoelen gemaakt van gerecycleerd staal voor de frames en gerecycleerd hout voor de zittingen.
Activism corner
The Body Shop keert met deze nieuwe winkel terug naar zijn activistische roots en voert campagnes voor maatschappelijke veranderingen, variërend van gendergelijkheid tot een campagne tegen dierproeven voor cosmetica. In de activism corner kom je meer te weten over hoe het merk streeft naar een eerlijkere en mooiere wereld en hoe jij betrokken kunt worden en in actie kunt komen.
Hugues Laurençon, General Manager France & Benelux: “Wij zijn er erg trots op dat we onze nieuwe winkel openen in Gent. Het is de eerste van dit type op het vasteland van Europa en een ode aan België omdat dit het eerste land buiten Engeland was waar The Body Shop een vestiging opende, in 1978. Dit nieuwe concept vormt de belichaming van de waarden van The Body Shop en is de fysieke uitingsvorm van de verjonging van ons merk. Als B Corp hebben wij veel aandacht besteed aan ge-upcyclede en duurzame materialen. Ons team is er klaar voor om onze klanten een betekenisvolle winkelbeleving te bieden, nog eens te meer in de huidige context.”
B Corp
In 2019 is The Body Shop gecertificeerd als B Corp, waarmee ze zich aansluit bij een selecte groep bedrijven die als gezamenlijke missie hebben maatschappelijke verandering teweeg te brengen door middel van een ethische, duurzame bedrijfsvoering. Met de certificering sluit The Body Shop zich ook aan bij haar moedermaatschappij Natura, die ’s werelds eerste beursgenoteerde B Corp is.