Team the baby’s corner (1)

The baby’s corner viert een kwarteeuw vol babygeluk

NAZARETH - Het is 1996: Mandela bekrachtigt de nieuwe grondwet in Zuid-Afrika, de Spice Girls kleuren de zomer met hun hit Wannabe en Dolly schrijft als eerste gekloonde schaap geschiedenis. Maar in een klein dapper dorpje in Oost-Vlaanderen begint een ander verhaal, dat van onderneemster Sonia Pypaert die vijfentwintig jaar geleden the baby’s corner oprichtte in Nazareth. Wat begon met een nieuwbouw aan de superette van haar vader, een tuinhuis met een magazijntje zonder rekken en twee vaste medewerkers, groeide in 25 jaar uit tot de grootste baby- en kinderwinkel in Vlaanderen met een fysieke winkel, een webshop en een team van 25 werknemers die bovenal ook mama’s & papa’s zijn.

“Een jubileum is veelal een moment van reflectie op wat achter je ligt, maar niet voor ons. Wij kijken met minstens zoveel gretigheid en trots vooruit. Want dat is ons DNA, dat zijn onze sterke wortels: altijd blijven ondernemen voor onze klanten”, aldus zaakvoerster Sonia Pypaert. “Elke stap die wij hebben gezet sinds 1996 had immers steevast een heel belangrijk winstoogmerk en dat is glimlachwinst voor baby, kind én mama. Onze missie is daarin glashelder. Wij willen bijdragen aan nestwarmte, aan het krachtig en gelukkig opgroeien van kinderen en aan de blijvende zachtheid van elk moederhart. Dat is dan ook wat we dit jaar vieren.”

Wij omarmen mama’s over de taalgrens heen

Babygeluk is van alle tijden en een ondernemersreis is nooit af. Daarom is Sonia dankbaar om haar ervaring te kunnen delen onder mama’s. Want als mama en ondernemer bouwt ze aan de winkel van de toekomst die onmisbaar is in 2030 en zo kon ze recent ook haar nieuwe ambities waarmaken om mama’s & papa’s, oma’s & opa’s voortaan te inspireren in hun eigen (moeder)taal. Haar webshop en spruitjesmagazine, vol tips en trendy producten, weetjes en must-haves, krijgen er namelijk een Franstalig broertje bij.

Sonia Pypaert: “Samen met een team dat het beste van zichzelf wil geven bouwen we de winkel van de toekomst verder uit. Met de digitale transformatie is the baby’s corner uitgegroeid tot een unieke omnichannelspeler in België en daarbuiten. Heel creatief en met oog voor detail voegen we oplossingen toe aan de belangrijke reis van (toekomstige) ouders.”

“Veel meer dan het leveren van producten van hoge kwaliteit, zijn we een community geworden waar klanten praktische informatie, advies en zelfs het delen van ervaringen kunnen vinden.”

Een duurzame boodschap

Sinds de eerste dag kiezen ze bij the baby’s corner bewust voor merken die duurzaamheid vooropstellen en ecologisch produceren. Zo willen ze onze prachtige planeet weer gezond doorgeven aan de kinderen van onze kinderen, aan de kleinkinderen van onze kleinkinderen. “Dat is geen luxe. Dat is geen slogan. Dat is een morele plicht voor iedereen. Daarom staan er nog tal van nieuwe duurzame, ecologische en natuurlijke initiatieven in de steigers”, zegt Sonia.

“Ook hier komen verleden en toekomst samen en kijken we zowel naar nieuwe technologieën als naar de wijsheid van de generaties van onze ouders en grootouders. We zetten in op herbruikbare draagtassen en het FSC-label voor alle drukwerk en inpakpapier. We recupereren regenwater en integreren winkel en magazijn op één plaats om transport te beperken. We plaatsten onlangs 423 zonnepanelen met oog op een heel sterke reductie van CO2 en zullen alle verlichting vervangen door de nieuwste generatie van LED, zowel in de winkel, de kantoren, de magazijnen als buiten. En zoals gezegd hebben we een heel grote focus op lokale producten met een meer dan ecologisch aanbod. Daarvoor screenen we nauwgezet de materialen, locaties, transporten en productieprocessen.”

En met deze duurzame gedachte in het achterhoofd is the baby’s corner klaar om er nog eens minstens 25 jaar bij te doen.