Na de overname van Tele’Train Software BV in Nederland in 2013 heeft het op de Amerikaanse Nasdaq genoteerde Verint® Systems Inc. nu ook Tele’Train nv België, dat gevestigd is in Gent, overgenomen. .
Tele’Train NV is gespecialiseerd in prestatieverbeteringen in de contactcenters. Tele’Train nv concentreert zich op de verkoop van software, services en managed insourcing. Tele’Train nv werkt al jarenlang samen met Verint en heeft in België een leidende marktpositie verworven op het gebied van Work Force Organisation (WFO).
Het nieuwe bedrijf, dat Verint België zal heten, zal de beschikbaarheid, ondersteuning en dienstverlening met betrekking tot de bekroonde oplossingen voor Customer Engagement Optimisation uitbreiden, onder meer met engagement management software, naast de WFO software die al langer in heel België wordt aangeboden. Door munt te slaan uit de Actionable Intelligence® oplossingen van Verint kunnen bedrijven hun interacties met klanten registreren en analyseren, net als de stemming en de trends in diverse kanalen.
“Daarnaast kunnen zij er ook functie-overschrijdende informatie over de bedrijfsprocessen en de prestaties van het personeel mee beheren om zo de efficiëntie binnen het bedrijf te verbeteren, het risico te verminderen en de loyaliteit van de klanten te bevorderen, terwijl de omzet wordt gestimuleerd”, zo heet het bij Tele’Train.
“De opname van Tele’Train nv in de Verint groep biedt onze huidige en toekomstige klanten toegang tot een nog bredere waaier geavanceerde oplossingen voor customer engagement optimisation. Zij versterkt bovendien onze aanwezigheid in de regio,” zegt Kenny Bain, managing director, EMEA, van Verint.