thumbnail_Reinhard De Milt

Teamleaders CMO Reinhard De Milt stapt over naar com&co

GENT – Vanaf oktober versterkt Reinhard De Milt – vandaag chief marketing officer (CMO) bij Teamleader – de rangen van Belgisch contentagency com&co. Als chief growth strategy zal hij bedrijven adviseren en helpen om groei te realiseren via content. “Met deze overstap neemt com&co een scherpe positie in op het kruispunt waar B2B-bedrijven vandaag op staan: ‘audience building’ op lange termijn combineren met inspanningen die de performance en groei op korte termijn verhogen”, aldus Ilse De Smedt, CEO van com&co.

Reinhard startte zijn loopbaan bij com&co, als contentmarketeer en accountmanager voor een aantal internationale B2B-spelers. Na 7 jaar maakte hij de overstap naar SD Worx, waar hij contentmarketing op de kaart zette en uitbouwde, toen nog een primeur in het Belgische corporate landschap. Nog eens 7 jaar later maakte hij de overstap naar tech scale-up Teamleader. Daar zette hij als CMO een internationale marketingmachine op poten die de snelle groei van de Gentse softwarespeler aandrijft. Met de komst van Reinhard haalt com&co dus een pak ervaring in huis.

Op het kruispunt van content en performance

Intussen groeide com&co uit tot een van de toonaangevende contentagencies van het land. CEO Ilse De Smedt: “Initieel lag de focus vooral op ‘audience building’ voor gereputeerde bedrijven: het uitbouwen van een trouw publiek via relevante content. De laatste jaren legt com&co daar een aanpak bovenop die gericht is op performance, salesactivatie en groei van omzet of bottom line bij onze klanten.”

“Net met die balans strugglen bedrijven, CMO’s en marketeers vandaag in hun strategie en budgetallocatie”, vertelt Reinhard De Milt. “Balans tussen een duurzame lange termijn en een profitable korte termijn. Balans tussen een geduldige contentaanpak en een agressievere growth strategie, aangevuurd door paid. Net op het kruispunt van beide liggen de grootste kansen. Vandaag staat com&co hier al erg sterk, met een topteam, een sterke propositie en een uitgebreide portfolio van tevreden klanten. Deze sterkte bouwen we nu versneld uit.”

Altijd op zoek naar toptalent

Reinhard stapt in oktober in als partner en vervoegt zo Jonas Vandroemme (chief content strategy), Peter De Brabandere (chief business development) en Ilse De Smedt (CEO) in het vierkoppige partnerteam. Met deze stap neemt com&co – intussen ruim 25 m/v’s sterk en altijd op zoek naar nieuw toptalent – een nog scherpere positie in op het kruispunt lange-kortetermijn. Het Gentse contentagency biedt zo een oplossing voor een grote groep bedrijven die vandaag stevig willen groeien, maar morgen niet uit het oog willen verliezen.

Corona zet de zoektocht van bedrijven op scherp

“Zowel gevestigde waarden als scale-ups helpen we succesvol zijn in merkopbouw op lange termijn én in groei realiseren op korte termijn, en in het broodnodige evenwicht daartussen”, aldus CEO Ilse De Smedt. “Corona heeft die zoektocht naar evenwicht op scherp gezet. Bedrijven eisen, zeker tijdens en na de coronacrisis, dat elke euro uit hun marketingbudget efficiënt en effectief wordt ingezet. Precies daar ondersteunen wij hen. Zowel met strategie als met contentcreatie. En telkens met héél veel goesting.”

Lees ook

  • CommV
    13/11/2024
    Bey Consulting
    Antwerpen
  • VOF
    13/11/2024
    Tipagula
    Mechelen
  • VZW
    13/11/2024
    Harmony Stables
    Asse