“De crisis heeft de reclame- en de digitale sector ongelijk getroffen. Dat zien we als we naar onze klantendata kijken, en horen we rechtstreeks van onze klanten. Kleinere spelers zijn zwaarder getroffen door de pandemie dan grotere bedrijven. Gelukkig blijft de digitale sector in België erg sterk en zijn agentschappen per definitie innovatief en creatief”, zegt Jeroen De Wit, CEO van Teamleader.
Ook dit jaar wordt de top 100 van de Digital Agencies gedomineerd door klanten van Teamleader. Het Gentse bedrijf verovert razendsnel een plaats in de markt van oplossingen voor work management, met een duidelijk idee voor ogen: een eenvoudige en innoverende tool aanbieden die tijdsbeheer, verkoop en facturatie op één plaats centraliseert. Deze one-stop-shop voor work management valt duidelijk in de smaak bij digitale agentschappen. Van de grootste 100 Digital Agencies werkt een derde met Teamleader.
Economische barometer
“Een dertigtal agentschappen uit de Top 100 van Digimedia zijn klant bij ons. Daarmee bekleedt Teamleader een leiderspositie in België. Los daarvan blijven we er hard aan werken om nog sneller te weten te komen wat leeft bij onze klanten. Daarom maakten we onlangs onze eigen economische barometer. Aan de hand van anonieme klantendata en een bevraging krijgen houden we nog beter de vinger aan de pols bij onze klanten. Hoe beter ons zicht daarop, hoe beter wij onze tools kunnen afstemmen op de specifieke behoeften van onze klanten”, aldus De Wit.
Videoreeks: Agency Life
Zoals altijd gaat Teamleader nog een stap verder. Zo lanceerde Teamleader afgelopen jaar een virtuele running app toegespitst op ondernemers op de Dag van de Ondernemer. Binnenkort lanceert het bedrijf ook een nieuwe videoreeks: Agency Life. Daarin delen leiders en managers van agentschappen zoals In the pocket, Duke&Grace, Springbok en Com&Co heel open hun advies rond het vinden van klanten, klanten binnenhalen, pitches en presales organiseren enzovoort.
Jeroen De Wit: “Wij ontwikkelen niet alleen work management software waarmee we klanten helpen om beter te verkopen, te factureren en hun werk te organiseren. Wij willen klanten ook inspireren. Door in te zetten op het delen van informatie, best practises en inspirerende verhalen willen we de digitale sector in ons land een stevig eind op weg helpen en wapenen tegen moeilijke tijden. Het is een hoeksteen van alles wat wij doen: ondernemers helpen om vooruit te kijken en verrassingen te voorkomen, of de zee nu kalm of ruw is. Geen enkel onderneming kan blind worden geleid.”