DXP wordt het beste omschreven als de volgende stap in je online klantcontact. Het stelt je in staat om op een relevantere manier verbinding te maken met je gebruikers, door op een slimme manier het gedrag van je website bezoekers te volgen en automatisch (anonieme) klantprofielen aan te maken. Dankzij deze techniek is het mogelijk om in realtime op het juiste moment, de juiste content te laten zien. Zo ervaren bezoekers een unieke ervaring waardoor zij beter geholpen zijn en speel je als bedrijf beter in op de behoeftes van je klanten.
Dit is mogelijk doordat het DXP platform verschillende modules gebruikt om data te verzamelen. Zo is onder andere de Marketing Automation tool Mautic aan het DXP platform gekoppeld en gebruikt het Unomi als Customer Data platform. De AI-engine detecteert uit de verzamelde data gedragspatronen en kan bezoekers in realtime onderbrengen in zelf gedetecteerde segmenten. Deze segmenten worden vervolgens ingezet voor personalisatie, alle gepersonaliseerde content die je deelt beheer je vanaf één plaats.
Beheer vanaf één plaats meerdere websites met Experience Cloud
De oplossing is niet alleen interessant voor marketeers, ook developers kunnen hun hart ophalen. Het platform zorgt voor een aanzienlijk kortere time-to-market door het automatiseren van taken. Met Dropsolid Experience Cloud was het nog nooit zo makkelijk om vanaf één plaats meerdere websites te beheren. Dankzij de ‘multi-market module’ start je makkelijker nieuwe websites op, en wordt het onderhoud, de beveiliging en optimalisatie allemaal voor je geregeld. Ook integratie met externe tools of bestaande IT-infrastructuur is mogelijk dankzij de beschikbare API’s.
Trots op het partnership
Zowel Dropsolid als SWIS ondersteunen Open Source en begeleiden bedrijven en organisaties op weg naar de beste open digitale ervaring met Drupal als kern. Open source zit vanaf het begin in het DNA van beide bedrijven. Ze geloven dat elke organisatie, ongeacht grootte of sector, gedreven door een digitale ambitie het verschil kan maken in een open wereld. Hierdoor was dit partnership niet alleen een strategische maar ook een logische keuze.
Barry van der Meij, Commercieel Directeur bij SWIS geeft aan: “Veel organisaties worstelen met vraagstukken rondom personalisatie, klantdata en marketing automation. Door het partnership met Dropsolid kunnen onze klanten een enorme versnelling maken.”
Nick Veenhof, CTO Dropsolid, vult aan: “Steeds meer bedrijven en overheden zijn klaar voor de volgende stap in hun digitale klantervaring. Met ons Open DXP bieden we een oplossing voor alle organisaties die stap voor stap willen groeien en tegelijk hun kosten, vrijheid en flexibiliteit willen bewaken. ”