Succesvolle nieuwssite Bloovi krijgt zusje met de naam ieLon

2_2Op 7 september gaat de nieuwe gratis dagelijkse nieuwssite ieLon.be live. Het is een initiatief van Marnik D’Hoore die de afgelopen jaren vanuit Gent Bloovi.be uitbouwde tot dé nieuwssite voor de digitale sector.

Maatschappelijk en zakelijk is de wereld vandaag enorm snel aan het veranderen. Ondernemers krijgen te maken met een tsunami van ontwikkelingen die van de bedrijfsvoering een dagelijks topsportgevecht maken. De concurrentie neemt hand over hand toe en kan uit de meest onverwachte hoeken komen. De eerste de beste jongen met een hoodie of het eerste het beste meisje op sneakers kan een app ontwikkelen die een hele sector op zijn grondvesten doet daveren.

Alleen al in 2014 zijn er in de Verenigde Staten 48 start-ups toegetreden tot de club van bedrijven die meer dan één miljard dollar waard zijn, de zogenaamde “unicorns”. Stuk voor stuk zijn dat ondernemingen die in een oogwenk een bedreiging vormen voor traditionele bedrijven.

3D-printing, Internet of things, de doorbraak van de “sharing economy”, zelfrijdende auto’s en de grote digitale transformatie zijn maar enkele van de vele disruptieve ontwikkelingen die momenteel op alle mogelijke vlakken impact hebben op het ondernemerschap: van time management tot leiderschap, van sales tot marketing en van financieel beheer tot productiviteit om er maar enkele te noemen. Op al die vlakken hebben ondernemers nood aan inspiratie om expertise op te bouwen, zodat ze hun organisaties “vloeibaar” kunnen houden en heel snel kunnen aanpassen.

Deze grote disrupties gaan bovendien gepaard met veranderingen in sales, financieel beheer, beleid, marketing en communicatie. De overschakeling van de diensteneconomie naar de netwerkeconomie is een soort nieuwe industriële revolutie in het kwadraat.

“Om van al die ontwikkelingen op de hoogte te blijven en er alert op in te spelen”, zegt Marnik D’Hoore, de oprichter van ieLon, “hebben ondernemers nood aan dagelijkse inspiratie die hen nieuwe inzichten biedt, tot nieuwe contacten leidt die voor baanbrekende samenwerking kunnen zorgen en hen in staat stelt om zich permanent aan te passen en opnieuw uit te vinden.”

Het gratis onlinemagazine ieLon.be met dagelijkse updates wil de bron zijn die continu voor die broodnodige inspiratie zorgt. De naam is niet toevallig gekozen, want het is een knipoog naar Elon Musk, die als oprichter van Paypal, SpaceX en Tesla hét typevoorbeeld is van de ondernemer die erin slaagt om inspiratie te vinden om de lat altijd hoger te leggen en grenzen te verleggen.

“Met Bloovi.be”, geeft Marnik D’Hoore aan, “en met de evenementen die we organiseren, zijn we erin geslaagd een bijzonder sterke community op te bouwen voor de digitale sector. Op basis van die ervaring, zijn we ervan overtuigd dat we ook dagelijks inspirerend relevant nieuws kunnen brengen dat leidinggevenden, ondernemers, managers en intrapreneurs inspireert om ervoor te zorgen dat hun organisaties alert genoeg blijven om mee te surfen op de golven van de disruptie.”