Studenten UGent winnen goud, zilver en brons in Battle of Talents

CcnG1uTWEAQoDptStudenten uit het 4e jaar industrieel ontwerpen van de UGent vielen vorige week in Brussel opmerkelijk in de prijzen bij de finale van online talentenwedstrijd Battle of Talents.

Battle of Talents is een online businessgame die jong ondernemend talent een duwtje in de rug wil geven. Studenten en onderzoekers krijgen de kans om hun creatief idee uit te werken tot een stevig ondernemingsplan met behulp van medestudenten en professionele coaches van ondere andere BNP Paribas Fortis, Securex, Electrabel en Telenet Kickstart.

Ook Addestino en Venture Spirit, de bedrijven die onder leiding van ondernemer Stefan Triest opereren vanuit Zele en high potentials ter beschikking stellen van grote bedrijven spelen een belangrijke rol bij de organisatie van deze wedstrijd.

De businessplannen van de teams Five to Noon, GH²OAT en Nestling, allemaal van de UGent wonnen respectievelijk goud, zilver en brons in deze wedstrijd.  Aan deze prijzen hangen bedragen vast van €15.000, €5.000 en €2.500. De studenten namen deel aan de wedstrijd in het kader van het vak innovatiegericht en marktgericht ondernemen.

De eerste prijs ging naar het team Five to Noon van Willem Vercruysse, Gilles Missiaen, Ward De Doncker en Pieter Dondeyne met het product OORI, een ecologisch verpakkingsconcept voor mensen die bewust shoppen bij verpakkingsloze winkels. De verpakking is herbruikbaar en gemaakt van gecontroleerd afvalmateriaal van lokale industrieën. Hiermee wint Five to Noon een prijzenpakket ter waarde van €15.000 waaronder een reis naar de Verenigde Staten voor vier personen. Voor dit project kreeg het team ook de publieksprijs.

De tweede plaats was voor het team GH²OAT met Robbe De Clerck, Senne Van den Broeck en Jeremi Vanderstichele. GH²OAT is een sociaal project met het doel om binnen een context van micro-economie waterdraagtassen voor geiten te ontwikkelen voor landen in Afrika zoals Burkina Faso. De studenten wonnen met hun project €5.000.

De derde plaats was voor team Nestling. Hun sociaal project steunt families om zelf hun systeem voor kinderopvang te organiseren door hen online- en offline tools aan te reiken. Het team van Pauline Delaere, Francis Foubert, Niels Kinds en Arnout Debyser werkte hiervoor samen metDeStuyverij uit Kortrijk. Zij wonnen hiermee €2.500.

Lees ook

  • BV
    22/11/2024
    Haisi Group
    Vorst
  • BV
    22/11/2024
    Bukuu
    Gent
  • BV
    22/11/2024
    Versicon
    Oudenaarde