Strategische samenwerking tussen Breydel en Chimay Tradition

aaaaaabreydelDe Belgische vlees-& charcuteriemarkt is, net als de voedingsindustrie in haar geheel, in volle transitie. De voedingssector is in ons land trouwens één van de weinige groeiers in omzet, arbeidsplaatsen en toegevoegde waarde.

Om voort volop te kunnen inspelen op verdere groei hebben vleeswarenproducent Breydel uit Gavere en Chimay Tradition beslist om de handen in elkaar te slaan en de Breydel Chimay Group op te richten, die als één groep op twee verschillende sites zal werken.

Vleeswaren Antonio, beter bekend als Breydel, is in 1979 opgericht door Antoine De Keyser, de vader van de huidige zaakvoerder Ivan De Keyser en is in Gavere gespecialiseerd in de productie van ovengebakken vleeswaren en delicatessen, met als topproducten de Breydelham en het Breydelspek.

Het charcuteriebedrijf Chimay Tradition bevindt zich vlakbij de wereldberoemde brouwerij die de Chimay Trappist brouwt en werd twee jaar geleden overgenomen door Q-Group, die onder meer  Q-beef, Q-food en Brussels Meat overkoepelt.

Q-Group heeft de uitgesproken ambitie om het merk Chimay Tradition sterker uit te bouwen. Door de krachtenbundeling tussen vleeswaren Antonio en Q-Group kunnen beide bedrijven nu, elk vanop hun eigen site, voort hun sterktes uitbouwen.

“Dankzij de forse vertegenwoordiging van Breydel in de retailmarkt en van Q-Food in de Belgische foodservice zijn onze beide bedrijven erg complementair”, zegt Ivan De Keyser, die de operationele leiding van de nieuwe groep in handen neemt. De nieuwe Breydel Chimay Group (BCG) is een 50/50 participatie tussen de families De Keyser en De Bruyckere. Dankzij de samenwerking ontstaat een charcuteriegroep met een omzet van 15 miljoen euro en met 65 medewerkers.

.