Schermafbeelding 2020-08-27 om 08.20.44

StoryMe stelt Tone De Cooman aan als nieuwe creatief directeur

GENT – Met Tone De Cooman, die 18 jaar ervaring heeft in enerzijds digitale communicatiebureaus als BBDO, Onlyhumans en Linkman en anderzijds televisie- en documentaire productie (Fremantle, Vlaams Audiovisueel Fonds), is StoryMe een creatieve kracht rijker. Tone zal het team versterken op vlak van art direction, strategie en productie, alsook de klanten van StoryMe creatief aansturen. 

Bij StoryMe werkt een team van 50 video experts dagelijks aan creatieve video-oplossingen. Wat startte als een “1 minute animation video”-bedrijf van een handvol creatievelingen, is op 6 jaar tijd uitgegroeid tot een allround Creative Video + Performance agency met een uitgebreide in-house expertise. De laatste 2 jaar heeft het agency vooral ingezet op het uitbreiden van hun strategische diensten en hun performance team, een team van data & media experts dat klanten helpt om de juiste video’s op de juiste online kanalen in te zetten. Met de ervaring van Tone De Cooman op vlak van creatieve concepten, video productie, alsook volledige campagnes voor klanten, is het nu tijd om ook de creatieve kant van het bedrijf naar een nog hoger niveau te tillen.

Volledige projecten in-house

Tone De Cooman over zijn aanstelling bij StoryMe: “De dynamische scale-up omgeving en de groeiambities van StoryMe spraken me onmiddellijk aan. Bovendien zijn weinig andere agencies of productiehuizen in staat om een volledig project in-house op te volgen – het team van StoryMe voert echt alles zelf uit, of het nu gaat om de productie van een documentaire, animatievideo of digitale marketing campagnes. Het vertrouwen dat ik krijg om zo’n agency creatief en productioneel verder uit te bouwen is een fantastisch mooie uitdaging.”

Prijsbeest

Tone werkte tijdens zijn carrière als Art Director, Creative Director & Producer onder andere al voor Carlsberg, BMW, Electrabel, de Druglijn, Zalando, Tic Tac, Telenet, M&M’s, Mobile Vikings, Nationale Loterij, UGent en Volvo. Hij viel voor zijn creatief werk ook al meerdere keren in de prijzen, o.a. op de BOA Awards en de Digital Marketing Awards.

“De komst van Tone past ook perfect binnen onze missie om bedrijven Video First te maken, wat wil zeggen dat we ze helpen om op alle vlakken hun doelstellingen te bereiken met video”, zegt Lorenzo Bown, CEO van StoryMe, “Dankzij de ervaring die Tone meebrengt gaan we klanten namelijk nog sterkere creatieve concepten kunnen voorstellen, die tegelijkertijd ook nog doeltreffender zijn.”

Creatief brein

Over de unieke combinatie tussen creativiteit en performantie is ook Thomas da Luz Duque, Head of Performance bij StoryMe, laaiend enthousiast: “Sinds ik startte bij StoryMe in 2019 zijn er al twee nieuwe media experts bijgekomen in ons performance team. Ik kijk er enorm naar uit om onze expertise te combineren met een creatief brein als Tone. Daar kwamen vroeger al top campagnes uit toen we samenwerkten voor Tic-Tac, en dat is ook nu bij StoryMe al bewezen, want we wonnen in Tone’s eerste weken samen meteen een grote pitch voor The Birdhouse!”