https_cdn.evbuc.comimages339063741870802787401original

Storyme is lieveling van Google

GENT – Storyme, de Gentse scale-up in videostrategie, werd verkozen als Preferred Video Partner in België, wat ervoor zorgt dat het bedrijf een partnership kan vormen met Google om te beantwoorden aan de noden bij de digitale transformatie van bedrijven. Dit partnership maakt het mogelijk de ‘Video Transformation Track’ te ontwikkelen in België. Het vormt een track van 12 dagen waarbij oplossingen aangereikt worden voor de digitale shift in werknemers- en klantenbelevenis samen met experts van Google en YouTube.

Het traditionele IT landschap is niet langer van toepassing, de digitale transformatie van vandaag vergt een steeds grotere nood aan databeheer, data-analyse en cognitieve technologieën waar bedrijven steeds meer moeten aan beantwoorden. Het partnership met Google is dan ook een belangrijke stap in de groei van Storyme en in de digitale transformatie van onze Belgische bedrijven. De Gentse scale-up rolt samen met Google Europe de ‘Video Transformation Track’ uit, waarbij ze het mogelijk maken voor bedrijven om een transformatieprogramma te volgen gedurende
verschillende weken.

Alternatieve advertising

Het programma zorgt ervoor dat bedrijven een opleiding krijgen van A tot Z in videostrategie. “Door opleidingen als deze kunnen bedrijven beter beantwoorden aan de hedendaagse klantenbelevenis, zowel B2C als B2B. De klassieke advertising via TV gaat vaak verloren doordat de consument steeds meer kijkt naar opgenomen programma’s wanneer het hem of haar uitkomt en zo de traditionele reclame mist”, zegt Lorenzo Bown, CEO van Storyme.

“Daarentegen vind je onze kinderen steeds meer terug op de tablet of telefoon. Onderzoek toont ook aan dat volwassenen gemiddeld 20% van hun tijd spenderen aan het scrollen op allerhande applicaties. Daar kan je de consument dus wel terugvinden en wordt hij moeilijker bereikbaar via klassieke wegen.”

Plaats veroveren op het internet

Video’s blijven hoegenaamd de toekomst, al zij het minder op een tv-scherm. Onderzoek van Cisco beaamt dat 82% van het internetverkeer video’s zal bedragen. Tegelijkertijd zijn er op YouTube maandelijks 1,5 miljard actieve gebruikers en worden er elke minuut video’s geplaatst die we als mens op 1 jaar tijd zelfs niet volledig kunnen bekijken. “Eenvoudig wordt het wel niet een plaatsje te vinden op het wereldwijde web, maar net daarom gaan we dit partnership aan. De juiste boodschap bij de juiste man. We geloven sterk in de synergie tussen Google, onszelf en onze klanten”, aldus Lorenzo.