Steven Van Bellegehem mag zich voortaan Master Marketeer noemen

stevenSTIMA (vroeger bekend onder de naam Stichting Marketing) heeft deze week de namen bekend gemaakt van de nieuwe lichting Master Marketeers. Daar is ook Steven Van Belleghem bij, de man die ondertussen wereldfaam heeft verworven dankzij zijn boeken “De Conversation Manager” en de “Conversation Company” de vele toespraken die hij in binnen- en buitenland heeft gegeven. Steven was indertijd één van de drijvende krachten van het marktonderzoekbureau InSites Consulting maar is ondertussen niet alleen professor aan de Vlerickschool maar ook een zelfstandige ondernemer die met zijn bedrijf B-Conversational opereert vanuit Knesselare.

In oktober verschijnt zin volgende boek met de titel “When digital becomes human”. “Bedrijven die het verschil weten te maken met een ‘human touch’ veroveren het hart van hun klant”, zegt hij daarover.  “De wereld bevindt zich in een enorme fase van digitalisering. Klantenrelaties moeten mee evolueren in deze trend. Een digitale klantenrelatie is noodzakelijk om als bedrijf te overleven, maar het is niet genoeg: Digitalisering zal op termijn een commodity zijn. Het verschil zal op dat moment opnieuw gemaakt worden door de menselijke toets. Vandaar de noodzaak om bij het bepalen van een digitale strategie de menselijke factor niet uit het oog te verliezen en zelfs prominent mee te nemen. Mijn boek gaat over een extreme digitalisering van het klantencontact, maar maakt van het menselijke de differentiërende factor in een digitale commodity.”

De andere nieuwe STIMA Master Marketeers, die het geloof uitdragen dat marketing duurzame, economische en maatschappelijke ontwikkelingen creëert voor organisaties en mensen, zijn Peter Bossaert (ceo Medialaan), Paul Bulcke (ceo Nestlé Worldwide), Erwin Jansen (co-Chairman & ceo van Young & Rubicam Group Benelux).  Willy Delvaux (ex-ceo P&G en onafhankelijk bestuurder van vennootschappen) krijgt van STIMA een Lifetime Achievement Award.