Sterke Gentse delegatie op vastgoedbeurs in Cannes

00000000mathvanmHet Gentse communicatiebureau hooox, staat opnieuw in voor de coördinatie rond het Belgische paviljoen op de jaarlijkse vastgoedhoogmis MIPIM in Cannes, die plaatsvindt van 15 tot 18 maart.  “Er zal ook een ruime delegatie uit Gent aanwezig zijn”, zegt Mathieu Van Marcke (foto) van hoox.
“Burgemeester Termont en de schepenen Tom Balthazar, Mathias De Clerck en Filip Watteeuw zullen de kleuren van onze stad verdedigen op de internationale scene om nieuwe investeerders aan te trekken en om de wereld tonen dat de stad een duurzame politiek heeft inzake stadsplanning en smart cities.”
Centraal dit jaar staat op MIPIM het thema co-creatie, waarbij de resultaten van een recent co-creatietraject om in de toekomst meer kantoren in de binnenstad aan te trekken aan het publiek zullen voorgesteld worden, een initiatief van Flanders Ghent Development Group en Bopro (http://www.fgdg.be).
Ook de Sustainable development Goals, een nieuw initiatief van de Verenigde Naties  om de wereld te verbeteren, spelen een belangrijke rol. Deze nieuwe doelstellingen werden geformuleerd op de COP21-conferentie in Parijs en worden vertaald naar de vastgoedsector door in Cannes  een dertigtal geselecteerde vastgoedprojecten te tonen die een directe positieve impact hebben op één of meerdere van deze doelstellingen. De vastgoedsector wil zo aantonen een actieve rol te willen spelen om deze doelstellingen waar te maken.
De drie voorgaande jaren slaagde hooox erin om ertoe bij te dragen dat het Belgische paviljoen in Cannes één van de meest bezochte was. Dat zal wellicht ook dit jaar niet anders zijn en via een sterke delegatie wil Gent daarvan mee profiteren om investeerders te overtuigen.