OUDENAARDE – In 2019 viert performance marketingbureau Authority uit Oudenaarde zijn vijfjarig bestaan. Het bedrijf verlaat definitief het start-up ei en staat klaar met grote ambities. Vandaag wordt de rebranding gefinaliseerd met de lancering van een nieuw logo, huisstijl en bijgevolg ook website. Maar deze rebranding is niet enkel een ‘facelift’, de rebranding kondigt heel wat structurele wijzigingen aan.
Sinds de oprichting van het bedrijf in 2014 groeide Authority vandaag uit tot performance marketingbureau met een team bestaande uit meer dan 20 uitgekiende digitale marketeers. Waar het bedrijf in de beginjaren eerder focuste op kleinere KMO’s, ondersteunt Authority vandaag ook merken zoals X2O, Miele, Eneco, KLM, Insites Consulting, Veritas, Brico en ander topmerken. “De reden waarom deze grote ondernemingen meer en meer bij Authority aankloppen is omdat het bureau zich steevast opstelt als ‘challenger’ voor de gekende, grotere en meer generalistische concullega’s”, stelt Alexander Schmitt, CEO en oprichter van het bedrijf. “Onze pragmatische aanpak, flexibiliteit en focus op customer intimacy maken dikwijls het verschil. We werken zelfs in onderaanneming van enkele van die grotere marketingbureaus”
Wijzigingen in organisatie
De rebranding brengt een aantal organisatorische wijzigingen met zich mee. Zo vervoegt Tom Muyllaert sinds 1 januari het management team als ‘Digital Service Manager’ en kwam Lieven Degrauwe als senior UX/UI design specialist op 15 januari bij het digital consultancy team van Authority.
Structurele partnerships
Naast deze organisatorische wijzigingen kondigt Authority ook twee structurele partnerships aan met Hubspot en Artefact Asia. Door deze samenwerkingen zal Authority zijn dienstverlening aangaande marketing automation verder professionaliseren en de ondersteuning van zijn klanten op de Aziatische markten verder uitbreiden.
Groei & tewerkstelling
Het team van Authority groeide het voorbije jaar van 7 medewerkers tot 20 medewerkers waaronder heel wat nieuwe, gespecialiseerde consultants. In 2019 wordt een verdubbeling van dit aantal verwacht. Het klantenportfolio verdubbelde, maar nog belangrijker gingen meer dan 7 nieuwe A-merken een samenwerking aan met Authority. In 2018 werd een omzetstijging gerealiseerd van 30%, voor 2019 verwacht men een stevige groei van 40%. Het bedrijf voorziet ook zijn activiteiten op de Chinese markt in 2019 verder uit te breiden.
Naast het hoofdkantoor te Oudenaarde zal in 2019 ten slotte een tweede locatie in het Gentse worden geopend omwille van het mobiliteitsaspect voor klant en medewerkers.