IMG_3245-2

Starter van de week: VeeloHeero gaat strijd aan met lelijke wielertruitjes

SINT-DENIJS-WESTREM - Een blik op de verschillende wielerpelotons op zondagochtend maakt het snel duidelijk: er is potentieel om wielertruitjes mooier te maken. Dat dachten ook Alexander Temmerman en Jan Vernaillen van VeeloHeero. "Onze ambitie is clubs, bedrijven en wielerenthousiastelingen unieke wieleroutfits met een hart aan te bieden."

Oost-Vlaming Alexander Temmerman (28) is grafisch designer, orakel van de Radio Stelvio podcast en fervent Sonny Colbrelli-fan. Antwerpenaar Jan Vernaillen (40) werkt als interim marketing manager, is recreatief triatleet en all-time levensgenieter. Samen startten ze VeeloHeero.

“Er zijn teveel lelijke wielertruitjes, genoeg is genoeg dachten we”, zegt Alexander. “Met VeeloHeero bieden we unieke wieleroutfits met een hart aan. ‘Uniek’ want VeeloHeero biedt wielerenthousiastelingen, wielerclubs en bedrijven een eigen, uniek, zelfontworpen design aan. ‘Met een hart’ want 10% van de verkoopsprijs gaat steeds naar een lokaal goed doel.”

Uniek design voor bedrijven en clubs

“Tijdens een intakegesprek peilen we naar wat een bedrijf of club uniek maakt. Vervolgens maken we een aantal designs die we samen bespreken en aanpassen tot een uniek ontwerp”, legt Jan uit. “Ons doel? Ervoor zorgen dat wielerfanaten tijdens het fietsen fier hun ‘kleuren’ dragen en uitstralen waar ze voor staan.”

VeeloHeero schenkt daarenboven 10% van de verkoop aan een lokaal goed doel. “Wij stellen er enkele voor of, nog beter, het bedrijf of club kiezen er zelf één. Dat maakt de impact nog tastbaarder”, zegt het ondernemersduo. “Onlangs lanceerden we bij voorbeeld een lijn met KLEIR., het Antwerps kledinglabel met een groot hart voor het dialect van de Scheldestad.”

Mathias Vertessen van KLEIR.: “Een prachtige KLEIR. wielertenue stond al langer op onze verlanglijst. Toen VeeloHeero kwam aankloppen, waren we dan ook direct verkocht! De mooie designs met hun subtiele details maken het een echt uniek stuk. Daarnaast zijn we ook heel blij om op deze manier een goed doel te steunen. Bij ons is dat Rondpunt vzw met hun inzet voor veiliger verkeer en voor nabestaanden van verkeersslachtoffers.”

Eigen limited edition lijnen met een warm hart

Naast deze samenwerkingen bieden Jan en Alexander via veeloheero.be ook drie eigen limited edition lijnen aan, waaronder één voor vrouwen. Dezelfde filosofie wordt gevolgd: unieke design, steeds gekoppeld aan een goed doel.

Met hun eigen lijnen steunen ze Rondpunt VZW (veiliger verkeer en inzet voor nabestaanden van verkeersslachtoffers), RETT Syndroom VZW (een vereniging van en voor ouders en familieleden met een Rett kind) en UilenSpiegel VZW (vergroten van het welzijn van mensen met een psychische kwetsbaarheid).

Rijden zoals de Belgische Olympische ploeg

Dankzij de samenwerking met Bioracer levert VeelooHeero kwaliteitsvolle wieleroutfits. Bioracer is een Belgisch topbedrijf dat zich al jarenlang specialiseert in sportkleding. Ze kleden enkele top wielerteams zoals INEOS Grenadiers en zijn trotse sponsor van de Belgische wielerbond en de Belgische en Nederlandse olympische atleten.

Jan Vernaillen (40) van VeeloHeero: “Trots, dat zijn we op VeeloHeero! Een eigen bedrijf uitbouwen is altijd een droom geweest. Zeker als het twee van onze passies combineert: fietsen en unieke designs. We hopen VeeloHeero uit te bouwen tot een stabiele partner van elke wielerfanaat.”’

Meer info vind je op www.veeloheero.be