GENT – Anderhalf jaar geleden richtte de 32-jarige Mayté Eelen haar eigen consulting bureau in het CRM-pakket Salesforce op. Onder de naam Tinkertanks helpt ze bedrijven met de implementatie van het op maat aanpasbare CRM-platform en biedt ze zeer persoonlijke en toegankelijke ondersteuning bij zowel grote als kleine vragen. “Ik werk niet met het typische ’ticket-systeem’, maar wil een rechtstreeks aanspreekpunt zijn waarvan je het gsm-nummer op zak hebt”, aldus Mayté.
Na 8 jaar in 2 grote bedrijven te werken als operations manager en leidinggevende van een technisch team, besloot de burgerlijk ingenieur van opleiding Mayté Eelen op zichzelf te starten. “Met TinkerTanks wil ik mij vooral richten op kleine maar snelgroeiende bedrijven die hun eerste werkmethode (een excel sheet of ander CRM-programma) ontgroeid zijn en de ‘sprong’ willen maken naar een professioneler en meer aanpasbaar systeem om hun klanten en salesprocessen te overzien”, vertelt Mayté.
Implementatie, customization en support
“Giganten leggen je vaak een structuur op waaraan jij de processen binnen je bedrijf moet aanpassen. Salesforce laat daarentegen toe om het platform om te bouwen volgens de noden van een bedrijf. Wanneer een bedrijf de software aankoopt help ik bij de implementatie en customization, waarna ik de werknemers op weg help om het systeem ook daadwerkelijk vlot te gaan gebruiken. Veel werknemers zijn namelijk geen fan van IT net omdat ze niet goed overweg kunnen met het systeem. Daarom is het heel belangrijk iedereen mee is in het verhaal.”
Toegankelijkheid is prioriteit
Anders dan veel andere IT-bureaus, wil TinkerTanks zich focussen op toegankelijkheid. Mayté: “Veel bedrijven frustreren zich aan het alom gekende ’ticket’-systeem waarbij je een nummer wordt en moet wachten tot de, meestal niet zo onderlegde, service desk je probleem bekijkt. Indien het probleem te moeilijk is wordt het doorgegeven aan de developpers, wat je extra zal kosten. Deze verschillende stappen kosten je veel tijd en geld. Bij TinkerTanks beschik je over een rechtstreeks aanspreekpunt, waarvan je het gsm-nummer op zak hebt, en waar je zonder drempel terecht kan met zowel kleine als grote vragen.”
Trouw aan jezelf
In 2019 zou Mayté graag haar eerste aanwerving doen en natuurlijk extra klanten binnenhalen om TinkerTanks te laten groeien. “In dit hele traject ben ik altijd dicht bij mijn eigen stijl en overtuiging gebleven. Het is belangrijk om niet zomaar te plooien, ook niet in het begin als je minder klanten hebt in de hoop zo sneller te groeien. Als klanten je vragen om iets te doen dat niet in je core business ligt, moet je durven weigeren.”