Starter van de week: Stockmanverstraete loopt meteen internationaal in de kijker

 

astockjmanversStockmanverstraete is een nieuw strategy & trend bureau dat afgelopen zomer is opgericht door het Oost-Vlaamse duo Kate Stockman en Isabel
Verstraete. Stockmanverstraete heeft als voornaamste doel ondernemingen te
helpen om relevant te zijn en te blijven in deze steeds sneller veranderende tijden.

“Terwijl Jan Kriekels, die bekend is van de programma’s “Topstarter” en “The Sky is the Limit” eerst nog rare blikken kreeg toen hij zijn befaamde “Innovate or die” uitsprak, zijn alle bedrijfsleiders er stilaan van doordrongen dat ze zich permanent moeten heruitvinden om hun organisatie “future proof” te maken”, zegt Kate Stockman.  “Wij pakken dat alvast met een duidelijk omlijnde methode aan.”

De onderneemsters maken een i-scan om te zien waar bedrijven en merken staan en tekenen samen met hun klanten een actieplan uit dat moet helpen om het doel te bereiken dat door de kompasnaald is aangeduid.

Kate Stockman en Isabel Verstraete hebben de handen in elkaar geslagen na allebei een succesvol  internationaal parcours te hebben afgelegd binnen de marketing- en communicatie en de creatieve wereld.

“Maar de traditionele manier van reclame maken en merken bouwen werkt niet meer”, zegt Isabel Verstraete. “Je kan maar innoveren als je oude denkkaders verlaat en buiten de platgetreden paden van je comfortzone durft treden”.

Beide onderneemsters wijzen erop dat ze elk meer dan 20 jaar ervaring hebben en nationaal en internationaal voor heel uiteenlopende sectoren, gaande van fashion en retail tot media en finance hebben gewerkt. Op het klantenreferentielijstje van de dames staan namen als
Vincent Sheppard, Lee Cooper, Tomorrowland, Xandres, Vlam, B-post bank en Vandemoortele.
“Vanuit de sterktes van een bedrijf, begeleiden we niet alleen strategiën  rond merk en communicatie”, zegt Kate Stockman nog, “maar ook innovatietrajecten om de langetermijnplanning op de agenda te krijgen. Op die manier zijn we ervan overtuigd dat we onze klanten een voorsprong kunnen geven omdat we op korte termijn relevantie helpen opbouwen en tegelijk ook kijken hoe ze op hun beurt klanten voor de lange termijn kunnen winnen.”

Meteen na de oprichting zette Stockmanverstraete al de schouders onder onder de
herpositionering van het Franse 3 Suisses. Sinds kort werken de enthousiaste onderneemsters ook voor het Gentse financiële planningsbedrijf Optima en voor ING bank in Luxemburg.  De starter gooit dus ook al meteen internationaal hoge ogen.