Joeri De Bouvere geeft al sinds 2005 advies aan ondernemingen over onlinemarketing. Nu vond hij het tijd om de stap te zetten van “eenzame specialist” naar een bureau.
“Er is de jongste jaren veel veranderd”, zegt hij hij. “In het begin waren er vooral vrij statische bedrijfswebsites en Google Adwords om te promoten. Nu zijn er heel wat meer mogelijkheden. Maar dat maakt het ook terug moeilijker voor de bedrijfsleider die eigenlijk wil
ondernemen en geen tijd heeft om er voor te zorgen dat de bedrijfswebsite voldoende en de juiste bezoekers aantrekt.”
Eind 2015 sprak Joeri De Bouvere af met de Gentse ondernemers Bart De Waele en Dirk Sabbe. “Zij hebben hun webbedrijf Wijs doen groeien tot web agency dat voor grote klanten werkt en weten dus als geen ander wat de uitdagingen zijn. Eigenlijk was het plan om samen iets te doen op 15 minuten geregeld en zo is PubliLab – Online Marketing Bureau geboren. ”
Heel concreet wil Publilab (http://www.publilab.be) de rechterhand zijn van de bedrijfsleider of de marketingverantwoordelijke. “Het mooie aan onlinemarketing is dat alles te meten valt en dat we met onze adviezen dus heel concreet kunnen mikken op meer omzet voor onze klanten”, zegt Joeri De Bouvere. “Het is dus geen vaag verhaal en de klant kan steeds meten wat de inspanningen hem opleveren. Wij zijn er rotsvast van overtuigd dat er plaats op de markt is voor no-nonsense adviezen op maat die echt bijdragen tot een meetbaar hogere omzet bij onze klanten.”