Starter van de week : Onderneemster zet in op combinatie van marketing en storytelling

 

00000000ingridveIngrid Verbanck, besliste met vijftien jaar ervaring in de marketing- en communicatiesector, in juni 2015 om volop voor het ondernemerschap te gaan en in Gent het bedrijfje Eulalie op te richten.

Bedrijven en organisaties kunnen op de diensten van Eulalie een beroep doen om hun externe communicatie  professioneel aan te pakken. Ingrid Verbanck ertelt waarom: “Ik heb de afgelopen jaren een zeer brede ervaring op gedaan op vlak van marketing. Dat gaat van beursdeelnames en bedrijfsevenementen organiseren en opvolgen, schrijven van brochures, persberichten en productfiches tot het opstellen en versturen van e-mailings en nieuwsbrieven. Die ervaring gebruik ik nu om op freelancebasis KMO’s een duwtje in de rug te geven op vlak van marketing en communicatie. Niet elk bedrijf heeft immers behoefte aan een voltijdse marketeer in vast dienstverband, of soms zijn er piekmomenten op te vangen. Op dat moment kom ik in beeld, zowel voor kleine en eenmalige opdrachten als voor meer permanente taken: een eenmalige mailing uitwerken behoort tot de mogelijkheden, maar ook regelmatig SEO-geoptimaliseerde blogposts schrijven voor wie overtuigd is van het nut van ‘content marketing”.

Ingrid Verbanck speelt dus in op de toenemende nood van kmo’s om met tijdelijke projecten kort op de bal te spelen zonder dat het hen stukken van mensen kost.

“Ik werk in functie van het budget dat bedrijven kunnen vrijmaken”, zegt ze, “zodat het betaalbaar blijft. Ik geef ook opleidingen over hoe je bijvoorbeeld een Facebookpagina opstart en onderhoudt of hoe je je bedrijf kan promoten op LinkedIn. Dikwijls is het wel zo dat ik dan achteraf nog de updates ervan voor mijn rekening neem, omdat het inzetten van nieuwe media best wel intensief blijkt te zijn “

De kersverse onderneemster maakt zich sterk dat ze als marketeer met een sterke focus op copywriting en contentcreatie, heel wat kleine en middelgrote bedrijven zal kunnen helpen. “Wie wil weten waarom ik mijn bedrijfje Eulalie gedoopt hebt, kan dat verhaal terugvinden op de site www.eulalie.marketing”, zegt ze nog. “Want dat is een goed voorbeeld van de storytellling waarmee ik ook voor mijn klanten aan de slag wil gaan.”