West-Vlaming Ludo Verhaeghe woont inmiddels al vier jaar in Merelbeke en hij heeft er nu ook een eigen nieuw bedrijf opgestart: Kameleons. Het is een content bureau dat bedrijven, kmo’s, verenigingen, instellingen en overheden helpt om waardevolle inhoud te leveren aan hun respectieve doelgroepen. Sterke teksten zijn daarbij zeker cruciaal, net als beeld, geluid, video, of graphics. “Ik was al tien jaar zelfstandig aan de slag maar een eigen bedrijf hebben was een droom die nu is uitgekomen”, aldus Verhaeghe.
Kameleons wil de communicatiebehoeften van veel bedrijven of organisaties professioneel helpen invullen. “De inhoud van de boodschap staat centraal, of die nu via een online medium (website, e-mailing, social media …), een offline medium (magazine, direct mailing, flyer, brief …) of via een evenement (seminarie, feest, roadshow …) wordt verspreid”, zegt de nieuwbakken ondernemer. “Kameleons stelt de boodschap scherp en brengt ze nog gerichter over naar het juiste publiek. Daarmee onderschrijft Kameleons de lijn van zoekmachinereus Google, die onder meer met zijn recente algoritme Fred duidelijk de kaart trekt van sterke content.”
Kameleons werkt nauw samen met het digitaal marketingkantoor Ntriga.Agency en met crossmedia reclamebureau Maquina. Samen beheersen de drie bedrijven alle takken van de marketing en communicatie: sterke teksten, sterke beelden, sterke technologische onderbouw. Kameleons gaat van start met vier taalkundigen die ondertussen elk in een deelgebied van de (digitale) marketing en communicatie kunnen bogen op driekwart eeuw ervaring. “Maar we willen ook meer zijn dan taalvaardige schrijvers”, zegt Ludo Verhaege. “Het gaat om sterke boodschappen, en die kun je op 1001 manieren overbrengen. Daarom bieden we ook 1001 content items aan om je marketing of communicatie naar een nog hoger niveau te tillen. Bekijk ons glossarium maar. Hier begint onze samenwerking met Ntriga.Agency en Maquina sterk te spelen: zij zorgen voor marketing, sterke beelden en de technologische onderbouw, wij houden de inhoud van de boodschap messcherp. Al dan niet met veel of weinig gerichte tekst.”
Meer info over starters vindt u op onze overzichtspagina.