Luc Missine staat al zo’n 30 jaar in het vak. Zo had hij vroeger een eigen communicatiebureau en was hij vervolgens jarenlang aan de slag als directeur marketing bij Unizo. Op dit moment zetelt hij nog in de Raad van bestuur van verschillende bedrijven. Samen met zijn dochter Margot Missine en Quinten Hebbelynck startte hij afgelopen zomer het eigen digitale marketingbedrijf Lead On in Lierde.
“Quinten en ik kennen elkaar vanop een vorige job”, vertelt Margot. “We kwamen altijd al goed overeen en besloten dat we met onze ervaring beter zelf iets konden starten dan voor een werkgever te blijven werken. Even later sloot ook Nicolas Boussaer, jeugdvriend en studiegenoot van Quinten, zich aan bij Lead on.”
“Het idee voor Lead On is eigenlijk ontstaan tijdens ons wekelijks wedstrijdje padel”, lacht Margot. “Zelf heb ik altijd al een eigen bedrijf willen opstarten. Ik heb het ondernemerschap dan ook met de paplepel meegekregen. Mijn vader was zelfstandige, mijn moeder baat B&B Eyckenmolen uit en ook mijn broer werd onlangs mede-oprichter van zijn eigen zaak Annie Where.”
De drie jonge ondernemers hebben bovendien elk al heel wat ervaring in Marketing. Zo volgde Margot een postgraduaat in digitale marketing en communicatie en is ze al twee jaar aan de slag in de sector. Nicolas en Quinten studeerden beiden vijf jaar geleden af in Bedrijfsmanagement – afstudeerrichting Marketing en werkten al voor zowel grote als kleinere klanten bij hun voormalige werkgever.
Performance markting bureau
Lead On is kort gezegd een performance marketing bureau. Quinten legt uit: “Dat wil zeggen dat we op basis van data en analyses conclusies gaan trekken en strategieën gaan uitdenken voor bedrijven. We zijn er namelijk van overtuigd dat je met de juiste strategie beter kan gaan adverteren. Vervolgens gaan we voor onze klanten campagnes opzetten op sociale media en/of Google. Websites bouwen doen we niet, maar we nemen de website van onze klanten wel met plezier onder handen op vlak van SEO zodat ze meer zichtbaar worden in Google.”
“Daarnaast krijgen we ook veel vraag van bedrijven voor consultancy. Bij de grotere klanten gaan we dan ook enkele dagen per week in house aan de slag”, vult Nicolas aan. “Ten slotte geven we ook trainingen aan ondernemers. Dat kan gaan van basis social media training tot meer advanced technieken.”
Het gaat hard
De pandemie heeft het gebruik van en het vertrouwen in digitale oplossingen versneld. De vraag naar ondersteuning in de gedigitaliseerde wereld is dus exponentieel gestegen. Daar heeft Lead On meteen kunnen op inspelen. Zo zijn er nu, na enkele maanden, al 16 klanten aan de slag met Lead On. Het gaat dus hard voor deze jonge wolven en de ambities liggen hoog. Bijkomende aanwervingen staan ingepland en de zoektocht naar een groter kantoor is opgestart, en dat binnen het eerste jaar van hun bestaan.
“Momenteel is ons kantoor nog bij mij thuis in Lierde, dus de uitbreiding naar een kantoor waar we klanten kunnen ontvangen dringt zich op. Waar dat exact gelegen zal zijn, ligt voorlopig nog op tafel”, zegt Margot.
Persoonlijke no nonsense aanpak
Hoewel Lead On de ambitie heeft om te groeien, wil het zijn persoonlijke aanpak niet verliezen.
“Het is onze sterkte dat we echt 1 op 1 gaan samenzitten met de klant en meedenken met het bedrijf in kwestie. We gaan niet zomaar eender welke campagne opzetten, maar luisteren naar wat de klant verwacht, wat zijn doelgroep verwacht, enzovoort”, aldus Quinten. “We vinden het ook belangrijk dat er in house mee gewerkt kan worden, want op die manier kan je toch iets meer van het bedrijf leren.”
Luc Missine: “De klanten van Lead On bepalen zelf het ritme van investeren en worden permanent op de hoogte gehouden van de return op hun investeringen. Geen vrijblijvende reclame of marketing dus, maar recht-toe-recht-aan gericht op betere verkoopcijfers dankzij het inzetten van digitale media. Zowel zelfstandigen zonder personeel als grotere kmo’s houden van deze no nonsense aanpak.”