OUDENAARDE/AALST – Start-up Damen Koffie lanceert een nieuwe productlijn van koffies met bijzondere aroma’s. Het wil de innovatieve toer op met een traditioneel product als koffie. Met een look en ook met nieuwe smaken die echte koffiekenners moeten aanspreken.
Achter de boorling schuilt een door de wol geverfde ondernemer: Dirk Uyttenhove. Vanuit verleden bij Sodastream kent hij zeer goed de elektro branche alsook de behoefte aan een kwaliteitskoffie in die markt. Immers, echte koffieliefhebbers verkiezen ambachtelijk gebrande koffie en er is zelfs een trend om terug koffiebonen te kopen omdat er nu ook voor de particulier goede apparaten op de markt zijn. Precies op tijd dus, dacht Uyttenhove, om een nieuwe merk te lanceren.
Koffie is een drank en een ritueel dat elke nieuwe generatie kan overtuigen. Een wandeling door een trendy stadsbuurt en je ziet een keurgroep van koffiebars vol hippe mensen. Kijk rond in je eigen bedrijf en koffie blijkt daar een belangrijke plaats op te eisen. Damen wil met zijn aanbod het verschil maken en komt daarom rond deze tijd met zijn reeks nieuwe producten aandraven. Jongere consumenten, vrouwen niet in het minst, vallen voor de unieke aroma’s van zelfgemalen koffie. Een goede cafetière of zelfs een echte espressomachine horen erbij. Koffie blijft verleiden en dat heeft Damen Koffie goed begrepen.
Damen Koffie gaat voluit voor een ambachtelijke smaak die een nieuwe generatie koffiekenners wil aanspreken. Met zijn brand design communiceert het warme klasse zonder een oma sfeertje op te roepen. Het logo toont een gestileerd koffiekopje en tegelijk ook de gekantelde D van de merknaam. De packaging slaat enorm aan in de winkels en past in de trend naar authentieke en ambachtelijke producten.
Jong maar ervaren
Damen Koffie is een nog jong koffiemerk, maar met de expertise en het vakmanschap van een ambachtelijke branderij die al meer dan negentig jaar bestaat. Het label heeft zijn hoofdkwartier in het Oost-Vlaamse Oudenaarde, de branderij bevindt zich in Aalst. Als kleinere speler in de markt kan Damen met een gespecialiseerde kwaliteit uitpakken, voor wie van zijn kopje koffie een echt genieten moment maakt. Het merk heeft in no time trouwe en enthousiaste klanten opgebouwd bij kleinhandelaars zoals bakkerijen en delicatessenzaken. Daarnaast staat het sterk in de elektrowinkels die koffieapparaten, espressomachines en dergelijke meer verkopen, zoals bij Vanden Borre, Krefel, Selexion of Exellent. .
De Damen koffie melanges zijn unieke recepten, speciaal voor het merk gecreëerd. De premium koffiebonen zijn afkomstig uit Brazilië, Costa Rica en Guatemala. Het merk biedt zowel gemalen koffie als bonen aan, ofte pure verleiding voor elke rechtgeaarde koffieliefhebber.
Meer info over starters vindt u op onze overzichtspagina. Bent u ook een starter of kent u zo iemand? Laat het ons weten via redactie@madeinoostvlaanderen.be en zo komt u de komende weken misschien in de schijnwerpers te staan.