Schermafbeelding 2019-05-02 om 17.02.55

Starter van de week: Bie to Bie lanceert nieuw kledingconcept voor retailers

DEINZE – Met de komst van grote ketens en online shopping is het voor de kleinere retailers meer dan ooit belangrijk om zich te onderscheiden en hun klanten een persoonlijke ervaring te bieden. Dat zagen ook Wim Verhoeven (40) en zijn vrouw Lieve De Paepe (35). Daarom startten ze een jaar na de lancering van Bie Riel, een platform voor customizable kledij voor particulieren, met een nieuw concept. “Via Bie to Bie helpen we retailers bij het aanbieden van een eigen gepersonaliseerd kledingmerk, de retailers ontwerpen zelf of samen met ons een collectie en/of kledingstukken geschreven op maat van hun klant.”

Via het online platform Bie Riel kan iedereen sinds vorig jaar zijn eigen gepersonaliseerd kledij creëren. “Verschillende mensen, en dan vooral retailers, kwamen bij ons langs omdat ze een eigen label wilden starten”, legt Wim uit. “Daarom besloten we ons, naast particulieren, ook te focussen op B2B-klanten via een gloednieuw bedrijf: Bie to Bie.”

Van ontwerp tot productie

Bie to Bie biedt blanco kleding aan van een groot aantal leveranciers waarop ze verschillende technieken aanbrengen zoals prints, borduren, patchen, koorden, pailletten, laseren, enzovoort. De retailer kan zich op die manier onderscheiden van andere merken. Ten slotte zet de retailer de kroon op zijn mooie werk met speciaal voor hen ontworpen merklabels. Wim: “Net als de handtekening van een artiest, geven onze perfect geweven merklabels een identiteit aan de kleding en bekendheid aan hun merk en winkel.” 

Daarnaast beschikken ze ook over een eigen design service. “Klanten komen bij ons langs met een moodbord dat hun stijl uitdrukt. Wij gaan ermee aan de slag en maken voor hen een ontwerp.”

  

Geen stock vereist

Het grote voordeel aan Bie to Bie is dat retailers geen grote stock moeten aankopen. Ze kunnen eerst testen wat goed verkoopt en wij produceren wekelijks bij. Zo kunnen ze inspelen op huidige trends, events, gelegenheden en hun klanten een persoonlijke service bieden. Op die manier worden eventuele overstocks en verspilling eveneens geëlimineerd.

“De technieken die we gebruiken zijn niets nieuws, enkel de manier waarop we ze gebruiken zijn herbeken. Wij richten ons echt op de niche van de retailers die een eigen label willen starten”, zegt Wim. “Mensen kunnen naar onze showroom en atelier in Deinze komen. We hebben alle technieken in huis en bieden meer dan enkel zeefdruk en borduren, maar bijvoorbeeld ook pailletten en andere nieuwe technieken.”

    

Online create platform

“Tegen het einde van 2019 komt er ook nog een volledig online ‘create platform’ waarop je kledingstukken kan samenstellen, personaliseren en bestellen”, geeft Wim mee. “Via een handig dashboard kan je je bestellingen dan opvolgen en wekelijks bijbestellen. Wij verzorgen zowel productie als verzending. Op die manier kan echt iedereen een eigen merk starten.”