GENT – De Belgische start-up Notadesk lanceerde enkele dagen geleden een Kickstarter-campagne voor zijn innovatief mobiel stabureau. Doel is werknemers en thuiswerkers overal ter wereld duurzame mobiele werkplekken te bieden, die hen stimuleren om meer te bewegen en gezonder en productiever te zijn. Met de steun van Start it @KBC, de grootste start-up accelerator en -community van België, werd op een goeie week tijd al 98% van het beoogde bedrag opgehaald.
Nu we door de coronacrisis met zijn allen meer – en vaak in minder ergonomische omstandigheden – thuiswerken, is de nood aan alternatieven voor een standaardbureau of de keukentafel groot. Het uitgelezen moment voor de Belgische start-up Notadesk om een crowdfundingcampagne te lanceren en een nieuwe versie van zijn mobiele focuswerkplekken wereldwijd te introduceren.
Bewust, duurzaam en flexibel werken
Het idee van de Notadesk is heel eenvoudig: met behulp van een industriële zuignap, een boomclip of statief stel je het werkplatform in een handomdraai op, waar je wil. Aan het raam, op een tafel of zelfs buiten tegen een boom. Ideaal om volgens de social distancingregels les te geven of te vergaderen. De Notadesk is bovendien een duurzame oplossing, want gemaakt uit gerecycleerd plastic, duurzame FSC-bamboe en zonder lijm. Elk onderdeel kan vervangen worden.
“Je lichaam is gemaakt om te bewegen. Je laptop ook. Waarom je bureau dan niet? Kantoorwerk hoeft geen zittend beroep te zijn. Met Notadesk willen we werknemers gezonder – zowel fysiek als mentaal – en productiever maken dankzij innovatief meubilair. Gezonde werkruimtes stimuleren mensen om duurzame beslissingen te nemen. Een werkplek die je toelaat uit te zoomen en perspectief te behouden, zorgt voor een duurzamere maatschappij. Daar willen we ons steentje aan bijdragen”, zegt Notadesk-founder en burgerlijk ingenieur elektromechanica Andreas De Smedt.
Van de schoolbank tot de kleedkamer van de Rode Duivels
De originele Notadesk is sinds begin dit jaar op de markt in België en Nederland. Er werden al 400 exemplaren van verkocht, goed voor een omzet van meer dan 50.000 euro. Het Go! Atheneum Dendermonde, bijvoorbeeld, bestelde de Notadesk en het Notaboard voor zijn buitenklas. En zelfs de Rode Duivels gebruiken de Notadesk tripod in hun kleedkamer op verplaatsing.
“De lokale launch heeft ons toegelaten alles op punt te stellen en onze communicatie en marketingapproach te verbeteren. Met deze Kickstarter-campagne willen we het merk Notadesk nu wereldwijd verankeren en interessante internationale partners vinden. En eerlijk gezegd, het is gewoon ook heel leuk te weten dat Lukaku zich tijdens de halftime misschien afvraagt of het nu Notadesk of Not-a-desk is”, zegt Andreas De Smedt.
Meer info over Notadesk vind je op https://notadesk.com/. De campagne loopt nog tot 15 oktober op Kickstarter.