AALST – Na de prijzencarrousel van het afgelopen jaar, blijft SpottTM ook in 2018 succesvol. Het bedrijf uit Aalst is als finalist opgenomen in de 2018 Red Herring Top 100 Europe Award en dingt ook nog mee naar 4 andere awards.
De Red Herring Top 100 Europe Award belicht de meest opwindende start-ups. Ze worden geselecteerd op basis van hun technologische innovatie, managementsterkte, marktomvang, beleggersrecord, klantenwerving en financiële gezondheid. Meer dan 1.200 bedrijven dienden hun inzending in en daarbij heeft SpottTM zijn plaatsje verzilverd.
Dankzij de applicatie van SpottTM kunnen kijkers of surfers interageren met tv-programma’s, reclame of online video’s. Ze worden doorverwezen naar een databank waar de producten en objecten uit die televisiecontent instaan. Op die manier kunnen ze aan het kopen slaan. Dankzij de interactie wordt er ook een stroom van consumentendata gegenereerd die interessant is voor adverteerders.
Nog meer awards
In 2017 won SpottTM reeds enkele prestigieuze prijzen zoals de titel van Belgium’s New Brand of the Year en Deloitte’s Rising Star. Ook dit jaar kan het bedrijf al rekenen op nominaties. Op 17 mei weet SpottTM of het een AMMA Award in ontvangst mag nemen. Die trofee lauwert de expertise binnen het marketing- & communicatievak. Daarnaast zijn ceo’s Jonas De Cooman en Michel De Wachter in de race om een Entrepeneur Award van Top Management te winnen. Die award wordt eveneens op 17 mei uitgereikt.
Een week later, op 24 mei, kan SpottTM er nog twee extra awards aan toevoegen dankzij de nominaties bij de DataNews’ Awards in de categorieën Digital Transformation Innovator Award for Excellence en Best Product Award for Excellence.