AALST – Spott en delaware werken vanaf nu samen om kijkers van visuele online retail content om te zetten naar klanten, door hen meteen te laten doorklikken naar de producten die ze zien. Zo willen ze Belgische marketeers helpen om hun conversie significant te verbeteren en de gemiddelde bestelwaarde te verhogen.
Spott en delaware de krachten om retail marketeers te helpen hun content weer aantrekkelijk te maken en te evolueren van een “push” naar een “pull” marketingstrategie. Door consumenten naar het juiste merk en het juiste product te leiden, dat relevant is voor hen en past bij hun levensstijl, kunnen ze het verschil maken. Dit wordt versterkt wanneer consumenten op een zeer eenvoudige manier kunnen doorklikken op alle producten die hen aanspreken in de content.
Complementair
Met hun complementaire diensten zorgt dit partnerschap ervoor dat de marketeer een gecombineerde oplossing krijgt en zich geen zorgen hoeft te maken over de integratie tussen verschillende marketing platformen. Zo geeft Spott hen de mogelijkheid om meer klantengegevens te capteren via een interactieve laag op hun online content, waarna delaware die data correct en up-to-date beheert en opslaat in Microsoft Azure, de snelst groeiende cloud voor retailers ter wereld.
Van kijker naar consument
Consumenten spenderen steeds meer tijd op hun smartphones, vaak op zoek naar inspiratie. Deze inspiratie komt meestal uit visuele verhalen, in de vorm van foto’s en video’s, maar vertaalt zich niet altijd in een actie van de consument. Er is nog vaak frictie tussen inspiratie en actie, door het ontbreken van een rechtstreekse link in een foto of video naar het item dat de consument overweegt aan te kopen.
In dat geval zal de consument actie ondernemen via zoekrobots om een gelijkaardig product aan te kopen. Hierdoor is de marketeer – die geïnvesteerd heeft in het creëren van content – niet enkel de verkoop kwijt, maar ook de consument, aangezien er geen data werd opgepikt van deze persoon.
Jonas De Cooman, co-founder van Spott, zegt: “In een wereld waarin de visuele ervaring steeds belangrijker wordt, zorgt Spott voor een interactieve ervaring door van elke foto of video een mini-website te maken. Op die manier willen we marketeers ondersteunen in het omzetten van kijkers naar consumenten.” Michel De Wachter, co-founder van Spott, vult aan: “Voor merken en retailers die inzetten op interactieve contentmarketing, zien wij een verhoging van de conversie tot 20% omdat de stap tussen inspiratie en actie sterk verkleind wordt. Daarnaast zien we ook een positieve impact op de gemiddelde bestelwaarde.”
Geconnecteerd in de cloud
Peter Oyserman, partner bij delaware Belux: “We zijn zeer enthousiast over deze samenwerking en kijken ernaar uit om marketeers te begeleiden in hun digitale transformaties. Hierbij is het cruciaal dat alle verschillende onderdelen met elkaar geconnecteerd zijn. Data zijn fundamenteel in het opbouwen van de individuele dialoog met elke consument en moeten dan ook centraal beheerd worden. Indien de data correct en up-to-date zijn, garanderen zij de relevantie van elke boodschap die naar een bepaalde consument gericht is.”