Volgende maand is het zover: 14 februari vieren alle koppeltjes valentijn. Wie nog geen afspraakje heeft, kan op 13 februari een date versieren op een wel heel bijzondere plek. Niet aan de typische speeddatetafeltjes, maar wel in bed. Speeddate-organisator SmartVibes van het Lokerse SmartFlash slaat hiervoor de handen in elkaar met beddenwinkel Sleeplife. De Belgisch marktleider in slaapcomfort en slaapmode uit Bornem stelt in twaalf winkels, waaronder de vestigingen in Gent, Aalst, Oostakker en Sint-Niklaas, haar bedden ter beschikking.
Aan de vooravond van valentijn wagen zo’n tweehonderd singles uit verschillende leeftijdscategorieën hun kans om een last-minute valentijnsdate te versieren. De deelnemers krijgen elk zeven minuten om hun gesprek zo interessant te maken dat de singles die ze ontmoeten geen kans krijgen om in te dommelen. SmartVibes, de grootste Belgische speeddate-organisator, is een initiatief van SmartFlash uit Lokeren. Frederic De Schryver, zaakvoerder van SmartFlash: “Wij zijn steeds op zoek naar leuke locaties om speeddates te organiseren. Dankzij de samenwerking met Sleeplife kunnen we nieuwe paden bewandelen. Bovendien bieden we singles op die manier een unieke en onvergetelijke ervaring.” SmartVibes organiseert al sinds 2009 heel wat activiteiten voor singles in Vlaanderen. Zo stelt het ook een online datingsite Smartbeat ter beschikking en organiseert verrassingsdates, zoals Partner à la Carte. Met SmartGlobe worden singlereizen georganiseerd.
Voor Wim Herman, managing director bij Sleeplife, past dit event perfect binnen de filosofie van de beddenwinkel: “Beleving staat centraal in ons winkelconcept. Het bed is meer dan alleen een slaapoplossing. Het is een onderdeel van het leven. Dankzij een goed bed slaap je niet alleen beter, je leeft ook beter. De liefde maakt de beleving ervan alleen maar mooier. Zowel binnen als buiten de slaapkamer.” Sleeplife kan in de 16 slaapwinkels in Vlaanderen rekenen op een team van meer dan 100 werknemers. De beddenwinkel is exclusieve verdeler van Ergosleep, een slaapsysteem in lijn met het slaapprofiel van de klant.