In de Alpen is afgelopen weekend zoveel sneeuw gevallen dat de skistations er weer hun deuren kunnen openen. Voor student-ondernemer Lothar De Keyne, die normaal in 2016 afstudeert als handelsingenieur, betekent dat er weer drukke tijden aanbreken. Want Skili, het bedrijfje dat hij samen met Maxime Ossieur en Max De Vos oprichtte en dat zich specialiseert in de verhuur van skipakken, zal weer sterk bevraagd worden.
“De aandacht voor de deeleconomie bracht ons op het idee”, zegt Lothar De Keyne. “Skipakken zijn immers behoorlijk duur en worden uiteindelijk maar weinig gebruikt. Bovendien groeien kinderen eruit. De verhuur van skikledij vonden wij daarom echt een gat in de markt.”
En dat blijkt ondertussen ook te kloppen, want de zaken gaan bij Skili erg goed. Het bedrijfje is duidelijk het pad van de groei ingeslagen. “Onze aandacht voor kwaliteit en onze inspanningen om de verhuurde pakken perfect weer klaar te krijgen voor volgende gebruikers zijn niet onopgemerkt gebleven”, zegt Lothar De Keyne. “Vandaar dat we nu niet langer enkel verhuren aan kinderen, maar ook aan volwassenen en dat we het aanbod hebben uitgebreid met onder meer helmen en skribrillen. Belangrijker nog is dat we een akkoord hebben kunnen sluiten met de reisbureaus Thomas Cook en Neckerman die op hun sites en via mails de mensen die bij hen een skivakantie hebben geboekt, naar ons doorverwijzen. Bovendien gaan we vanaf deze winter niet enkel in Vlaanderen verhuren, maar ook in Wallonië en Nederland.”