Arne Bassez merkte als laatstejaarsstudent handelsingenieur dat er nog maar weinig applicaties waren voor slim online afspraakbeheer. “Ik vond het vreemd dat we voor het plannen van afspraken nog altijd zoveel tijd verliezen met mailen en telefoneren. Studies hebben uitgewezen dat ons dat gemiddeld twee weken tijd per jaar kost.”
Vanuit dat oogpunt maakte Arne een masterproef over high tech entrepreneurship. “Samen met andere geïnteresseerden ontwikkelden we innovatieve oplossingen voor afspraakbeheer en timemanagement. We gingen bij een aantal doelgroepen navragen of die oplossingen een meerwaarde zouden kunnen betekenen en wat ze daarvoor bereid zouden zijn om te betalen.”
Uit de reacties bleek dat de ideeën van Arne Bassez en zijn vrienden levensvatbaar waren voor een onderneming. Ze deden mee aan het AVS format “De ondernemers” en bereikten de finale van de businessplancompetitie “Battle of Talents”. Nadat Arne Bassez in januari 2014 afstudeerde, stelde hij een team samen met een marketeer, een freelancedesigner en 3 ontwikkelaars. Het Skedify avontuur begon dan in februari 2014.
Skedify is een tool die klanten in staat stelt om in minder dan een minuut online een afspraak te maken op gelijk welke locatie en voor het bespreken van gelijk welk product of dienst. “Onze focus ligt uitsluitend op grotere consumentensectoren, zoals banken en verzekeringsmaatschappijen, ziekenfondsen, selectiekantoren en vastgoedspecialisten”, zegt Arne Bassez nog. “We merken dat de klanten van die organisaties meer en meer met deze bedrijven online interageren, meestal buiten de kantooruren. Nochtans bieden die organisaties hun diensten vooral offline aan via de expertise van hun medewerkers. Met een vlot online afspraakproces willen we een brug bouwen tussen de consumenten die online bepaalde diensten zoeken en de medewerkers van organisaties die graag met die mensen een afspraak willen maken om zo hun diensten uit te leggen en te verkopen.”
Het gebruiksvriendelijke karakter van de tool en het feit dat hij de gebruikers op die manier in staat stelt hun salesproces te versnellen slaat in ieder geval aan, want inmiddels lopen al verschillende grote spelers warm voor Skedify, zoals blijkt uit een aantal testimonials op de website van het bedrijfje. Tegen eind dit jaar wil Arne Bassez het model echt in de markt gaan zetten en aanbieden als Software as a Service aan bedrijven onder een licentiemodel, waarbij de licentieprijs voornamelijk bepaald wordt door het aantal professionele gebruikers binnen het bedrijf.