SINT-NIKLAAS – OM Collective, het online marketing agency uit Sint-Niklaas, wil zijn actieradius dringend verbreden en doet dat met de oprichting van een bijhuis aan de kust (Oostende) en een in Limburg (Hasselt). Beide regio’s hebben nog veel onontgonnen potentieel, redeneert het management.
Om de klanten en potentiële klanten beter te dienen, is het aangewezen en ook efficiënter om zich ter plaatse te vestigen. De keuze viel daarbij op Oostende en Hasselt. De opening van een tweede en derde bureau is voor OM Collective ook een ideale gelegenheid om zich meteen ook te profileren als sportieve partner. Aan de kust heeft OM Collective alvast een vliegende start genomen middels een partnership met basketbalclub BC Oostende, vaandeldrager van het Belgische profbasketbal.
Michel De Baer, ceo OM Collective en Vanessa Flamez namens BC Oostende, bezegelden de deal. De basketclub is gefocust op uitmuntendheid, innovatie en integriteit en dat zijn drie waarden waar ook OM Collective zich volgens Michel De Baer graag mee associeert. Volgens Vanessa Flamez wil de basketclub, die in België meervoudig titelvoerder is, zich meer en meer profileren met online marketing als onderdeel van een totale belevenis tijdens een spectaculair avondje basketbal. Voor OM Collective is de link tussen business en sport nieuw, maar ook een perfecte match, vindt De Baer.
Lokale antenne
In Limburg treedt OM naar voor via het plaatselijke Jakobus & Corneel. Een handvol medewerkers van OM zullen alvast permanent resideren en werken in het kantoor van Jakobus & Corneel. OM Collective werd opgericht in 2009 en telt inmiddels een team van 30 gespecialiseerde marketing consultants.