Terwijl de debatten over Uplace en de mogelijke gevolgen van een eventuele inplanting van deze mastodont voor de lokale detailhandel nog maar eens volop woeden, moet de stadskern in Sint-Niklaas al jaren rekening houden met het Waasland Shopping Center.
Centrummanager Filip Van Bel wijst erop dat dit geen probleem is. “We kunnen elkaar versterken”, zegt hij. Ondertussen kijkt hij samen met zijn team op geen inspanning om de persoonlijke aanpak en de ambachtelijke passie van de handelaars in het stadscentrum te benadrukken.
“Door een positief verhaal te brengen, tonen we dat er ook in de stadskern beleving te vinden valt”, zegt hij. “We werken samen met het stadsbestuur, met de verschillende handelaars en de horeca om creatief naar buiten te komen.”
Na enkele nieuwigheden zoals de OH-pralines , OH-magazine en een goeddraaiende website komen de handelaars nu opnieuw met een innovatie om het de klanten nog gemakkelijker te maken om in het centrum te winkelen. Filip Van Bel: “Met de KadOH-wijzer helpen de handelaars uit het centrum de consumenten om de jaarlijkse cadeaustress te lijf te gaan.”
KadOH-wijzer is een site waarop consumenten foto’s van producten kunnen aanklikken, waarna ze dadelijk weten waar ze die in het centrum kunnen kopen. “De KadOH-wijzer is uniek omdat die het online zoeken naar info combineert met de troeven van de fysieke winkels in het centrum.”