De Gentse scale-up Showpad blijft groeien als kool. Deze zomer schreef het in België meer dan 70 nieuwe vacatures uit, waarvan een vijftigtal voor de hoofdzetel in Gent.Tegen eind dit jaar zouden die moeten ingevuld zijn. “De snelheid waarmee je hier dingen leert, dat kan je op weinig andere plaatsen meemaken”, heet het bij Showpad.
Bij Showpad werken momenteel al 230 medewerkers verspreid over de kantoren in Gent, Londen, San Francisco en Portland. Het zes jaar oude bedrijf overschreed dit jaar de kaap van 1.000 klanten en sloot strategische partnerships met Apple, Google, Microsoft en Salesforce. Showpad heeft een concept ontwikkeld waarbij marketing en sales op een hogerniveau worden getild.
In een gesprek met Bloovi zegt de nieuwe VP People en lid van het executive team Peter Geiregat dat Showpad het gaspedaal meer dan vol indrukt. “In de komende 3-4 jaar willen we richting de 100 miljoen omzet groeien”, aldus Geiregat.
Showpad is het levenswerk van twee jonge starters: Pieterjan Bouten en Louis Jonckheere. Met een zeer sterk product en de financiële slagkracht van hun Amerikaanse investeerder, Insight Venture Partners, beschikt Showpad in elk geval over de middelen om volop voor die groei te gaan. “Als je aan dit tempo groeit, moet je wel elke zes tot twaalf maanden bepaalde zaken in vraag te stellen en even op de pauzeknop te duwen”, aldus nog Peter Geiregat bij Bloovi. “Welke structuur helpt ons best onze groei te realiseren? Decentraliseren we voldoende onze beslissingen? Volgt de organisatie nog de juiste processen? Zitten de juiste personen nog altijd op de juiste plaatsen? Het zijn stuk voor stuk essentiële vragen die je jezelf regelmatig moet stellen.”