Het Gentse Showpad werd in 2011 opgericht door Pieterjan Bouten, Louis Jonckheere en Peter Minne en is met kantoren in Gent, San Fransisco, Portland en Londen uitgegroeid tot ’s werelds meest toonaangevende Content Activatie Platform. Deze SaaS oplossing maakt het eenvoudig om content te vinden, presenteren, delen en analyseren. Showpad zorgt ervoor dat marketing en sales beter op elkaar zijn afgestemd, zodat iedere communicatie naar de klant krachtiger en effectiever wordt. Showpad activeert momenteel de content van meer dan 850 bedrijven, waaronder ook enkele zeer grote namen die in de hele wereld actief zijn.
Op 12 oktober organiseert Showpad in de Gentse Ghelamco-Arena de vierde editie van zijn jaarlijkse conferentie Showtime. Vorige week maakte het bedrijf de finalisten bekend van de tweede editie van zijn jaarlijkse Showpad Sales and Marketing (SAM) Excellence. De conferentie erkent bedrijven met uitzonderlijk innovatieve strategieën rond content activatie en sales enablement. De SAM Awards erkennen bedrijven die de grenzen van content activatie verleggen om bedrijfs- transformatie, samenwerking, uitzonderlijke klantrelaties en content ROI via het Showpad platform te verwezenlijken.
“De inzendingen die we kregen voor deze editie van de SAM awards waren van uitzonderlijke kwaliteit” zei Showpad’s co-founder and co-CEO, Pieterjan Bouten. “Elke kandidaat gebruikt Showpad op een zeer inventieve en originele manier, om zo hun verkoopteams en distributeurs te helpen om meer omzet te halen.”
Bedrijven die het tot finalist schopten in verschillende categorieën zijn onder meer bioMérieux, Roche Diagnostics, Synthomer, Fujifilm, IndigoVision en Optiv.