GENT – HR-dienstverlener Securex gaat een verregaande samenwerking aan met de Gentse startup Officient. Door als eerste van de grotere HR-dienstverleners in België zowel loonadministratie als de belangrijkste HR-processen aan te bieden op één centraal platform, creëert Securex een primeur voor zijn Belgische en internationale klanten. De samenwerking met Officient zorgt ervoor dat de 88.000 werkgevers die met Securex werken meer efficiëntie, overzicht en inzichten zullen krijgen in hun HR-processen.
Securex biedt dienstverlening op vlak van ontwikkeling en uitbouw van een eigen zaak, personeelsadministratie en loonberekening, preventie en welzijn van werknemers, talentontwikkeling en het verzekeren van inkomens. Securex is een van de weinige HR-dienstverleners in België met een dergelijke alomvattende dienstverlening. Om zijn klanten in België en internationaal nog meer voordeel te bieden, neemt Securex nu Officient in de arm om één multinationaal platform uit te bouwen. Dat platform gaat verder dan louter een standaardkoppeling van een interface aan een loonmotor.
Filip Baptist, CEO van Securex: “Heel wat bedrijven willen een HR-partner die niet alleen lonen berekent, maar ook op een geïntegreerde manier oplossingen aanreikt voor hun bredere HR-noden. En vaak niet enkel in België, maar ook buiten onze landsgrenzen. Het nieuwe platform biedt hen één centrale oplossing met een digitale interface die qua gebruiksvriendelijkheid in België zijn gelijke niet kent.”
Haal meer uit je HR-administratie
Officient is een gebruiksvriendelijke toepassing voor het beheren van HR-processen zoals contracten, bedrijfswagens, functioneringsgesprekken, onboarding, opleidingen … dat bovendien kan gekoppeld worden aan een uitgebreid segment van andere bedrijfsapplicaties.
Michiel Crommelinck, Co-founder en CEO van Officient: “Veel werkgevers beheren hun HR-processen nog via spreadsheets of zelfs op papier, waardoor HR-data vaak versnipperd zit. Onze gezamenlijke ambitie is om, dankzij digitalisering, bedrijven meer te laten halen uit hun HR-administratie. Daar wordt door deze samenwerking eindelijk op grote schaal werk van gemaakt.”
Langetermijnsamenwerking met internationale dimensie
De nieuwe samenwerking komt de klanten van Securex in België ten goede, maar ook in de andere Europese landen waar het actief is (Nederland, Luxemburg, Frankrijk en Spanje). Filip Baptist: “Veel van onze klanten willen hun HR-data en -beleid centraliseren, en dan ook nog eens vaak over landsgrenzen heen. Een dergelijk multinationaal en digitaal HR-platform is uniek in België.”
Voor Officient, opgericht in 2017 en inmiddels actief bij zo’n 1300 kmo’s in meer dan 20 landen, is de samenwerking met Securex de ideale springplank voor de verdere internationale ambities van de startup. “Deze samenwerking staat ons ook toe om ons team van 24 medewerkers gevoelig uit te breiden”, vult Michiel Crommelinck aan.
Alle klanten van Securex zullen toegang krijgen tot het platform via Officient. In het tweede kwartaal van 2020 kunnen de eerste klanten al gebruik maken van het platform; eind dit jaar zullen al enkele duizenden klanten van de nieuwe samenwerking kunnen genieten.