SD Worx en Willemen winnen HR Pioneer Awards

00000000hrpioneerawardsOp dinsdag 19 april werden in The Event Lounge in Brussel de HR Pioneer Awards 2016 uitgereikt. In de categorie Internal Communication won HR-dienstverlener SD Worx, terwijl de Mechelse bouwgroep Willemen, waartoe ook het Drongense asfalt- en wegenbouwbedrijf Aswebo behoort,  de award voor beste HR Campaign in de wacht sleepte.

De HR Pioneer Awards is een tweejaarlijks initiatief van De Facto Image Building uit Sint-Martens-Latem en Publicarto Media Solutions uit Aalst. De laureaten ervan worden samen met de Trends HR Manager van het Jaar bekendgemaakt tijdens de Belgian HR Awards.

Van de talrijke inzenders haalden zes kandidaten de shortlist voor de award voor interne communicatie, vijf kandidaten schopten het tot finalist in de categorie HR-campagne. Vandaar dat op 3 maart maar liefst elf organisaties hun case met veel vuur en overgave voor de jury kwamen toelichten.

Toch raakte de jury het unaniem eens: Willemen Groep en SD Worx dienden de sterkste cases in. Jurylid Sebastien Buron loofde de creativiteit van de campagne van Willemen.   “Willemen wist onze aandacht te trekken met een krachtige, creatieve en vooral innovatieve HR-campagne die gebruikt maakte van virtual reality om potentiële medewerkers op hun grootste bouwwerven rond te leiden. Zeker bij hun doelgroep, ingenieurs, kon deze hypermoderne aanpak op erg veel bijval rekenen.”

Jurylid Jan Schuddinck (jurylid, De Facto Image Building): “SD Worx won de HR Pioneer Award Internal Communication met The Perfect Match, een campagne die 300 medewerkers een halve dag aan het werk zette bij een voor hen onbekende SD Worx-klant. Het werd een grootschalige, maar mooie en menselijke interne campagne die ook extern – met name bij de klanten –  haar effect niet miste.”

Beide prijzen werden overhandigd doorjuryvoorzitter Martin De Sutter, HR Director van Milcobel uit Kallo én winnaar van de eerste editie van de HR Pioneer Awards in 2014.

Beide winnaars van 2016 ontvingen naast een mooie, in 3D geprinte award ook een media- en communicatiecheque ter waarde van maar liefst 33.535 euro,  te besteden bij Roularta Recruitment Solutions, De Facto Image Building, Trends/Tendances en Kanaal Z/Canal Z.