Ingrid Verhelst heeft al heel wat schrijfwaters doorzwommen. Ze publiceerde romans en jeugdboeken, en was tien jaar literatuurcoördinator bij Wisper waar ze zelf ook cursussen “verhalen schrijven” gaf.
In 2013 zette ze de stap naar het ondernemerschap en richtte Schrijfschool Gent op, en die school is niet alleen weggelegd voor dichters in spe of mensen die ervan dromen ooit eens hun naam op de cover van een roman te zien. “Ik merk een toenemende belangstelling van mensen met alle mogelijke achtergronden”, zegt ze. “We leven in een tijd waarin steeds meer mensen het lastig hebben met de rat race, af en toe willen die eens inspiratie halen uit iets totaal anders dan datgene waar ze dag na dag mee bezig zijn. In een schrijfcursus leer je verleiden met woorden.
Bovendien heeft een dergelijke cursus ook zakelijk nut . We schreven eerder al dat de belangrijkste businessles van 2014 wel eens zou kunnen zijn dat ondernemingen behoefte hebben aan verhalen die aan de ribben blijven kleven. (http://www.madeinoostvlaanderen.be/nieuws/de-belangrijkste-businessles-van-2014-u-hebt-een-sterk-verhaal-nodig/).
Met de technieken die Ingrid Verhelst onderwijst, leren ook bedrijfsleiders en marketingverantwoordelijken hoe ze de essentie van een goed verhaal ook op hun eigen content kunnen toepassen. “Ondernemers hebben niet genoeg aan een goed product, hun klanten willen een verhaal. Met onze schrijfschool kiezen we voor een heel persoonlijke aanpak, met oog voor de wensen van alle deelnemers”, besluit Ingrid Verhelst. “Wat ook wil zeggen dat alle verhalen individuele feedback krijgen. Volgens de regels van de kunst!”