NGDATA heeft als leverancier van oplossingen voor het beheer van klantenervaringen van ondernemingen uit datagestuurde sectoren de jongste jaren een enorm stevige repuatie uitgebouwd. Het bedrijf heeft zijn hoofdkantoor in Gent, maar heeft ook kantoren in New York en San Fransisco. De oplossing die het bedrijf aanbiedt, Lily Enterprise, helpt wereldwijd organisaties om de klantenervaring te verbeteren door actuele, relevante en gepersonaliseerde aanbiedingen en ervaringen te creëren die de klanten echt aanspreken.
NGDATA heeft nu een partnerschap afgesloten met het Britse bedrijf Zementis. Via de technologie van Zementis zal het voor banken, telecomoperatoren, mediabedrijven en uitgeverijen die Lily Enterprise gebruiken mogelijk zijn om de inzichten uit hun bestaande voorspellingsmodellen in real-time zodat ze nog sneller de klantenervaring van hun eindgebruikers kunnen verbeteren.
“De meeste organisaties die gebruikmaken van voorspellende analysemodellen vinden het momenteel nog erg moeilijk om de inzichten uit die modellen om te zetten in acties die echt van invloed zijn op het bedrijf”, zegt CEO Luc Burgelman (foto). “De gegevens en inzichten die tegenwoordig in een doorsnee-organisatie worden gegenereerd, staan in feite nog te ver af van de bedrijfsactiviteiten en de contacten met de klant. Overal ter wereld gebruiken klanten van NGDATA Lily Enterprise om klantgegevens om te zetten in onmiddellijk bruikbare inzichten. Dankzij ons partnerschap met Zementis zullen onze doorlopende klantenscoringfuncties in de toekomst alle traditionele voorspellingsmodellen ondersteunen, zodat onze klanten nog sneller inzichten kunnen verwerven.”
De samenwerking kan voor NGDATA ook een mooi steuntje in de rug zijn om de verdere internationale expansieplannen te realiseren.