basware

Samenwerking klant-leverancier centraal in verbeterde oplossing Basware

AALST — Basware introduceert een nieuwe functie in haar Marketplace-oplossing. De verbeterde oplossing maakt de samenwerking tussen kopers en leveranciers eenvoudiger. Daarnaast kunnen gebruikers makkelijker kiezen voor voorkeursleveranciers en hun spend compliance verbeteren. Mobile search is ook in deze update geïntegreerd.

Voor de meeste organisaties blijven uitgaven buiten het contract om een probleem. Als er niet bij voorkeursleveranciers wordt afgenomen, kan dit invloed hebben op onderhandelde besparingen én op de onderhandelingspositie voor toekomstige prijsafspraken. Dit probleem verergert bij meerdere leveranciers en vele prijslijstwijzigingen. Wanneer het up-to-date houden van prijslijsten binnen het e-procurement systeem een uitdaging wordt, gaan besparingen verloren en doen inkoopteams eenmalige aankopen bij te veel leveranciers. Als gevolg daarvan hebben veel organisaties te kampen met tijdrovende, handmatige eenmalige bestellingen, slechte contract compliance en lagere contract-gebonden uitgaven.

Marketplace

Basware Marketplace maakt het voor inkooporganisaties makkelijker om goederen en diensten bij voorkeursleveranciers af te nemen. Met Marketplace kunnen bedrijven in contact komen, samenwerken én transacties uitvoeren met hun leveranciers. Hierdoor kunnen medewerkers voornamelijk bij voorkeursleveranciers inkopen door het flexibel delen van content tussen kopers en leveranciers.

Leveranciers kunnen eenvoudig al hun producten en diensten op één plek beheren en deze beschikbaar maken voor meerdere afnemers. Hierdoor is het niet meer nodig meerdere prijslijsten bij te houden. Gebruikers hebben toegang tot een gebruiksvriendelijke shopping experience waarbij alleen relevante artikelen met actuele prijzen worden getoond.

Meer controle

“Deze update voor Marketplace geeft afnemers meer controle over het catalogmanagement proces”, zegt Dany De Budt, country manager bij Basware. “Afnemers kunnen nu namens leveranciers catalogi in het systeem laden. Ze kunnen ook product-specifieke sleutelwoorden van leveranciers aanvullen en relevante inhoudslabels toevoegen. Op deze manier worden gebruikers in staat gesteld gemakkelijker producten en diensten in de catalogus te vinden.”

Mobile search

“We hebben ook mobile search geïntroduceerd als onderdeel van de Marketplace-oplossing”, vervolgt De Budt. “Met mobile search kunnen de inkopers en category managers de zoekervaring van de gebruikers optimaliseren en op het inkoopbeleid van het bedrijf aanpassen. Alle zoekresultaten worden weergegeven op één scherm en gebruikers worden naar de juiste producten en diensten geleid.”