De belangrijkste Russische spuitgieter Mir Upakovki overtuigt een waaier van Russische en Scandinavische brand owners met een gloednieuwe IML-kaasverpakking. Dat is mede de verdienste van Verstraete IML uit Maldegem.
“Wij werken al lang met succes samen met Verstraete IML”, zegt algemeen directeur Oleg Lavinyukov van Mir Upakovki. “De kwaliteit van hun labels is uitstekend. Er staan heel wat internationale brand owners op hun palmares en het bedrijf innoveert continu op het vlak van materialen en technologie. Een eigenschap waar wij veel belang aan hechten.”
In 2003 startte Mir Upakovki als eerste Russische bedrijf met IML-verpakkingen. Het bedrijf heeft in de IML-markt nu een marktaandeel van 8% voor emmers, 20% voor voedingsverpakkingen en 100% voor kaasverpakkingen. Het bedrijf houdt zichzelf als missie voor klanten te ondersteunen bij de promotie van hun producten door de ontwikkeling van kwalitatief hoogstaande polymeerverpakkingen enb he tinvesteert daarvoor in de nieuwste technologieën.
De sleutel tot het succes is volgens Oleg Lavinyukov dat de IML-verpakkingen kleinere lokale merken de kans geven om op gelijke voet te concurreren met internationale namen, want IML geeft elke verpakking een premium-uitstraling. Omdat de afmetingen van onze IML-kaasverpakkingen bovendien vergelijkbaar zijn met die van bestaande verpakkingen introduceren die kleine merken hun product razendsnel in de markt.”
Het succes van Mir Upakovki is ook een pluim op de hoed van de internationaal almaar belangrijker wordende drukkeij Verstraete IML, die via in mould labeling in de niche van het bedrukken van verpakkingen de laatste jaren uitgegroeid tot één van de belangrijkste spelers ter wereld.