1_de0c2a24228cd5a1ead68b418e286650

ROND bewijst dat schoonheid ook functioneel kan zijn

AALST – Functionele schoonheid bestaat, dat bewijzen de designdrukknoppen en -stopcontacten van ROND. De esthetische hoogstandjes gaan naadloos op in het interieur én zijn drie keer sneller te installeren dan de traditionele variant. De referentieprojecten die ROND in 2020 realiseerde, smaken naar meer. Dit jaar wil zaakvoerder Bart De Backer investeren in de commercialisatie van het aanbod. Om die investering te financieren, lanceerde hij een crowdlendingcampagne via het Gentse investeringsplatform WinWinner. Halverwege de campagne staat de teller op €30.000.

Hoewel de bouwsector tot de meest innovatieve sectoren behoort, zien stopcontacten er sinds de jaren ’70 hetzelfde uit. Ze vormden jarenlang een noodzakelijk kwaad dat niet naadloos opgaat in het interieur, tot Bart daar in 2017 verandering in bracht: “Met ROND geven we een saai onderdeel van een woning een eigentijdse invulling en vergemakkelijken we de plaatsing ervan.”

Design hoeft niet disfunctioneel te zijn

Daarmee ontmaskert hij de stereotiepe opvatting dat design per definitie disfunctioneel is. “Onze producten zijn niet alleen 3 keer sneller te installeren, de elektrische aansluiting gebeurt in één en dezelfde fase van de ruwbouw en een afdekplaat is niet langer nodig”, vertelt Bart. Stopcontacten van ROND hebben dus drie grote voordelen tegenover de traditionele tegenhanger én ze gaan naadloos op in het interieur.

 

Op dit moment richt ROND zich voornamelijk tot architecten om nieuwe projecten in de wacht te slepen. Pas wanneer zij de producten opnemen in hun projecten, gaat ROND in gesprek met de installateurs. Daarnaast verkoopt de onderneming rechtstreeks aan particulieren, wat ze in de toekomst wil uitbreiden met projectontwikkelaars.

Realistisch ambitieus

2020 was voor ROND een bijzonder jaar. De onderneming realiseerde een aantal mooie referentieprojecten, onder meer voor een prestigieus architectenbureau en een luxeprojectontwikkelaar. Daarnaast sloot ze ook haar eerste internationale deals af. Dat succes sterkt de onderneming in de verwezenlijking van haar ambitie. Zo wil ROND op korte termijn een volledig out of the box gamma uitbouwen in de sector van het schakelmateriaal.

Om die ambitie te realiseren, wil ROND investeren in de commercialisatie van haar producten. “We willen onder meer een e-commerce-platform oprichten en marketing- en salesmedewerkers aanwerven”, vertelt Bart. “Zulke investeringen vereisen uiteraard financiering, dus lanceerden we een maand geleden een crowdlendingcampagne bij WinWinner.” Momenteel bracht de campagne al €30.000 op. Tegen 18 april hoopt ROND €50.000 te hebben opgehaald, zodat ze dit jaar de bouwmarkt kan innoveren met haar strakke en minimalistische design.

Investeren in de crowdlendingcampagne van ROND kan nog tot en met 18 april 2021. Meer informatie vind je op het WinWinner-platform.