© if © if

Robot wijst je de weg in vijftigste showroom van X²O Badkamers in Oudenaarde

De Belgische badkamerspecialist X²O Badkamers opent op vrijdag 9 juni haar vijftigste showroom in Oudenaarde. In de nieuwe vestiging zet het bedrijf in op digitalisatie. Duckybot, een slimme robot, verwelkomt de klanten op een plezierige manier en maakt hen wegwijs in de winkel. “Een ongekende innovatie in de sector”, klinkt het.

In de gloednieuwe vestiging langs de gewestweg N60 in de Oudenaardse deelgemeente Leupegem introduceert badkamerspecialist X²O Badkamers de slimme robot Duckybot. “Hoewel robots al enige tijd ingezet worden in ziekenhuizen en horecazaken, was dat nog niet het geval in de Belgische retailsector. X²O Badkamers bewijst met de Duckybot haar pioniersrol en de wil om mee te zijn met de steeds evoluerende technologieën. De unieke robot is een proefproject en zal vanaf de opening van de nieuwste showroom aanwezig zijn, klaar om de klant te helpen tijdens het volledige winkelbezoek”, aldus de directie.

Inspirerende badkamerbox

Naast het introduceren van de Duckybot, bleek de opening van een vijftigste showroom ook de perfecte gelegenheid voor X²O om haar winkelconcept eens onder de loep te nemen. Voor de aankleding van de nieuwe winkel vond het merk inspiratie uit de succesvolle samenwerking met de Vlaamse interieurontwerper Bart Appeltans, waarbij een volledig ingerichte en inspirerende badkamerbox werd gebruikt in de X²O-showrooms en tijdens beurzen als Batibouw. In Oudenaarde zullen er nu meerdere boxen te vinden zijn, telkens opgebouwd volgens verschillende interieurstijlen en de nieuwste trends. Op deze manier wil X²O een nog betere begeleiding en visualisatie bieden voor de klant bij het kiezen van een nieuwe badkamer.

“Belangrijke mijlpaal”

“Een vijftigste showroom is een belangrijke mijlpaal die uitbundig gevierd moet worden. Daarom organiseert X²O Badkamers niet alleen diverse wedstrijden op sociale media, waaronder het weggeven van vijftig gloednieuwe badkamers, maar ook unieke stapelkortingen en champagneweekends in de showroom zelf”, besluit de directie.