SINT-NIKLAAS – Waar het Sales Team van Rittal Belgium vroeger een regionale opsplitsing kende, werd het sinds kort uitgebreid met twee Industry Managers die elk een specifieke branche onder hun vleugels nemen. Dieter Thollebeek neemt de branche Food & Beverage voor zijn rekening en Cédric Bauwens wordt het nieuwe aanspreekpunt voor Rail & Road. De start van een veelbelovend verticaal verhaal.
Tot nu toe was de salesafdeling van Rittal, de Lokerse systeemleverancier voor kastsystemen, stroomverdeling, klimatisering, IT-infrastructuur en software, regionaal georiënteerd. Dat aspect blijft behouden, maar daarnaast komt er ook een meer verticale aanpak. De twee nieuwe Industry Managers gaan met enthousiasme aan de slag om de klanten in de branches Food & Beverage en Rail & Road met raad en daad bij te staan.
Food & Beverage
Voor de branche Food & Beverage viel de keuze op Dieter Thollebeek als nieuwe aanspreekpunt voor nationale klanten. De 28-jarige Vlaams-Brabander volgt alle ontwikkelingen en trends in de sector op. Die knowhow draagt hij over aan klanten om hen nog beter te kunnen opvolgen en ondersteunen.
Dieter Thollebeek: “Niets is leuker dan aan een klant, die bijvoorbeeld al jaren met een verkeerd of verouderd product werkt, te tonen hoe hij met een nieuw of ander product doeltreffend zijn productieproces kan verbeteren”. Daarbij gaat hij voluit voor een persoonlijke aanpak. Niet de gewone klant-leverancierverhouding, maar een mooie menselijke relatie.
Rail & Road
Ook de transportsector verwelkomde een nieuw gezicht. Voor de 37-jarige Gentenaar Cédric Bauwens zijn de spoorwegen alvast geen onbekend terrein. In een vorige functie als Key Account Manager nam hij onder andere de afdeling Railway onder zijn vleugels. Cédric Bauwens: “Mijn interesse in de spoorwegen heb ik van jongs af aan en dan vooral in de ‘grote machine’ achter de treinen. Hier steekt mijn passie voor stroomverdeling de kop op. De regelgeving en normen die hieraan te pas komen, dat is echt mijn ding.”