GENT – Volgens een recente studie van Ricoh, verliezen werknemers gemiddeld 42 dagen per jaar door de verkeerde technologie te gebruiken. Een ander treffend cijfer: 35% van de werknemers zegt dat hun bedrijf zal mislukken binnen de 5 jaar als de werkgever niet investeert in de juiste technologie. Om die reden organiseert Ricoh vandaag en morgen de b.smart events in Flanders Expo. Aan de hand van een spannende escape game leren de deelnemers hands-on hoe slimme bedrijfsoplossingen kunnen leiden tot reële kostenbesparingen.
Ricoh brengt al 80 jaar digitale werkplekken tot stand door middel van vernieuwende technologieën en diensten die individuen slimmer laten werken. Tijdens de escape game worden deze nieuwe technologieën die de productiviteit en het welzijn van de werknemers op de werkvloer bevorderen voorgesteld. Gedaan bijvoorbeeld met de ellenlange stroom van leveranciers aan de voordeur de hele dag lang. Dankzij de Bringme Box kunnen leveranciers en medewerkers makkelijk een pakje achterlaten in de slimme desk. De juiste werknemer ontvangt dan automatisch een push berichtje en komt het pakje ophalen wanneer het past.
Een slimme vergaderruimte maakt ook een wereld van verschil. Ook hier gedaan met de autoleed en de files, en leve het thuiswerk. Ricoh ontwerpt de laatste technologie op vlak van videoconferencing, slimme projectoren en interactieve whiteboards. Zo zijn de werknemers steeds verbonden en komt dit de samenwerking in het bedrijf alleen maar ten goede.
Escape game
Deelnemers aan b.smart maken deel uit van een onderzoeksteam en ontdekken spelenderwijs het Ricoh-universum. Ze beschikken over 1 uur en alle aanwezige Ricoh-tools om verschillende raadsels op te lossen en zo van zaal naar zaal te gaan… Tot ze het raadsel volledig hebben opgelost. Via dit onderzoek kunnen ze de Ricoh-toestellen en -oplossingen ontdekken, aanraken en uitproberen. De bedrijfsmedewerkers geven bovendien uitleg hoe de juiste investeringen kunnen leiden tot een verbetering van de bestaande processen maar ook van de mobiliteit, samenwerking en productiviteit binnen de organisatie… en hoe je tegelijk toch nog kosten bespaart.
Op overnamepad
Ricoh is de Belgische markt in razendsnel tempo aan het veroveren. Zo getuige hun recente overnames van Docuware en het Brabantse TeleSafe. De Ricoh Group, met hoofdzetel in Tokio, is actief in ongeveer 200 landen en regio’s. In het boekjaar dat eindigde in maart 2019, realiseerde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 2 013 miljard yen (ongeveer 18,1 miljard USD).