cb7fab6e-aaa8-11eb-87d4-42b503690d54_web_translate_0_0__scale_0.11610243_0.11610243__

Restaurant krijgt nieuw servies nadat 500 klanten borden niet terugbrachten

MOERBEKE-WAAS - Vorige week zaten ze bij Restaurant 't Polderhuis in Moerbeke-Waas nog met de handen in het haar toen bleek dat maar liefst 500 borden verdwenen waren door de take-away service. De Nederlandse horeca-groothandel Nisbets besloot ter hulp te schieten en het ontbrekende servies gratis aan te vullen. “Zo steken we ’t Polderhuis een hart onder de riem en kan de zaak op 8 mei gewoon van start gaan”, klinkt het.

Filip Meul en Nathalie De Schrijver van restaurant ’t Polderhuis sloegen vorige week een kleine noodkreet. Tien dagen voor ze hun terras weer mogen heropenen, bleken ze bijna driekwart van hun servies kwijt te zijn. “Onze meeneemformules hebben ons de voorbije maanden overeind gehouden”, legt het duo uit. “We deden er dan ook alles aan om topkwaliteit te leveren. Ook onze meeneemgerechten serveerden we op porseleinen borden. Gewoon omdat carpaccio in een aluminium bakje niet smaakt.”

Maar blijkbaar vonden veel klanten die borden zo goed dat ze ook niet werden teruggebracht. “Normaal hebben we zo’n 800 stuks in voorraad. Maar vorige week zagen we dat er 500 verdwenen zijn. Heel wat van onze klanten brachten blijkbaar hun borden niet meer terug. We hebben via sociale media nog geprobeerd om er wat te recupereren. Maar er kwam amper reactie op.”

Gulle schenking

En dan was daar afgelopen weekend plots de reddende engel. Uit Nederland dan nog wel. Horeca-groothandel Nisbets besloot het servies van ’t Polderhuis gratis aan te vullen. “Het verhaal was ook ons ter ore gekomen”, vertelt Nathalie Duchateau van Nisbets. “In een tijd dat de horeca het al zo lang zo moeilijk heeft, is het schrijnend dat de horecaondernemer, die zijn best doet om takeaway aan te bedienen, nog eens extra wordt geraakt. Het is juist een teken dat Filip Meul een gepassioneerd horecaman is, die zijn gasten topkwaliteit wil bieden, ook in uitzonderlijke tijden, en ook niet kiest voor extra milieubelasting door het gebruik van wegwerpservies.”

Toch nog terugbrengen

Filip Meul: “Ik ben het bedrijf erg dankbaar en ook heel blij dat ik straks gewoon op een fatsoenlijke manier weer open kan. Al hoop ik wel nog steeds dat de klanten die de borden nog niet hebben teruggebracht, dat alsnog zullen doen.”

Op 8 mei organiseert ’t Polderhuis nog een laatste keer een takeaway met een Moederdag-tapasbord. Op zondag 9 mei kan je op het terras terecht voor een tapaszondag. Pas na dat weekend wordt overgeschakeld naar de normale kaart.

Bron & foto: IES – Het Nieuwsblad