Twintig jaar geleden bedacht CEO Paul Renson de baseline ‘Creating Healthy Spaces’. Concreet vertaald in drie pijlers – zonwering, ventilatie en outdoor living – bleek het een visionaire filosofie die van Renson een wereldspeler maakt. Onder Paul Renson evolueerde het familiebedrijf naar een kennisbedrijf, waar zo’n 110 van de 1200 medewerkers op de R&D afdeling werken.
“Zelfs met tien procent van de medewerkers op R&D hebben we nog te weinig capaciteit om onze ideeën uit te werken. Elke innovatie is een meerwaarde voor de markt”, aldus Paul Renson, CEO Renson.
Vandaag voert Renson uit naar 83 landen en heeft het bedrijf wereldwijd medewerkers aan de slag. Het merendeel van de producten wordt volledig in België gemaakt. Design wordt er structureel ingezet om technieken onzichtbaar in te werken, perfect geïntegreerd in het interieur, de gevel of de tuin: van raamventilatieroosters, over minimalistische zonwering, binnendeurlijsten en scharnieren tot buitenleefruimtes.
Slim design met wereldwijd succes
“Design tilt met andere woorden een puur functioneel product naar een hoger niveau, waardoor het visueel rustiger oogt. Dat we deze award winnen, is voor mij dan ook het bewijs dat de ingeslagen weg de juiste is”, alsnog Paul Renson.
“Renson is de laatste jaren geëvolueerd naar een kennisbedrijf dat uitpakt met totaalconcepten die onder andere garant staan voor een gezond binnenklimaat, vandaag een heel relevant onderwerp”, oordeelde de jury. “Innovatie staat centraal, Renson werkt ook samen met externe designbureau’s en architecten en doet beroep op de expertise van andere vooraanstaande Vlaamse bedrijven. Dit resulteert niet enkel in mooi maar ook slim design waar wereldwijd succes mee geoogst wordt.”