KRUISEM/NAZARETH – In industriezone de Prijkels langs de E17 gaf Paul Renson vandaag de eerste spadesteek voor de bouwwerken van een nieuw en indrukwekkend filiaal van Renson Outdoor. Het Outdoor Experience Center, een ‘glazen huis’ van 300 meter lang met een prijskaartje 75 miljoen euro, moet tegen 2021 volledig operationeel zijn.
Net in z’n jubileumjaar 2019 – Renson blaast dit jaar 110 kaarsjes uit – gaan in de Prijkels de bouwwerken van start van de gloednieuwe ‘Outdoor Living’-afdeling van de specialist in ventilatie, zonwering en ‘outdoor living’. Die moet onderdak bieden aan zowel productie, burelen, test- en trainingscentra én showroom voor de jongste maar tegelijk snelst groeiende afdeling ‘outdoor living’ van de groep.
Lokaal verankerd
De Groep Renson, die vandaag goed is voor 223 miljoen euro en wereldwijd aanwezig is, zet hiermee een nieuwe en historische stap in een verhaal dat zich al spreidt over 4 generaties. Volgens Paul Renson is het een bewuste keuze om niet te gaan produceren in het buitenland, maar net opnieuw lokaal te investeren. “Dit is een enorm dynamische regio, met heel gedreven, talentvolle mensen. Zij zijn één van de redenen van ons succes”, aldus de CEO.
.
Internationale referentie
“Met dit unieke project willen we dé internationale referentie worden voor totaalbeleving in de tuin,” verduidelijkt Dieter Heyman, Business Unit Manager Outdoor. “Van terrasoverkappingen over carports, gevelbekleding, tuinwanden, tuinverlichting en andere design tuinelementen: stuk voor stuk zullen die hier van de band rollen. Maar er is tegelijk ook ruimte voorzien voor een testcentrum, trainingsfaciliteiten, kantoren en een showroom van maar liefst 10.000 m².”
Renson + partners
“Die showroom zullen we trouwens niet alleen invullen. Dat doen we samen met andere spelers van hoogwaardige outdoor producten zoals tuinmeubilair, jacuzzi’s, buitenkeukens, tuinverlichting, … Kwestie van bezoekers onder te dompelen in een droomwereld waar alle elementen in de tuin piekfijn op elkaar afgestemd zijn.”