Quatre Mains steekt Jules Destrooper in nieuw kleedje

000000000julDe consument vindt de verpakking nagenoeg even belangrijk als het merk. Dat is de boodschap van een in 2014 gepubliceerd rapport  van het Amerikaanse bedrijf MeadWestvaco (MWV), aanbieder van verpakkingsoplossingen. Door meer aandacht te besteden aan de verpakking kunnen marketeers aan consumenten het gevoel van een sterke meerwaarde geven. Volgens het rapport zouden de consumenten daardoor bereid zijn 30% tot 50% meer te betalen voor de betrokken producten.  In het rapport staat ook  dat bij de consument door het gebruik van specifieke visuele signalen, zoals matte kleuren of organisch getint verpakkingsmateriaal, een meerwaarde kan worden gecreëerd.

“Hoewel het concept van de verapkking   vaak door merkmanagers over het hoofd wordt gezien, kan het een belangrijke impact hebben op de verkoop,” zegt ook Patrick De Grande van het Maldegemse bedrijf Quatre Mains, dat zich specialiseert in branding en packaging design. “De consument kan aan de hand van de verpakking immers onbewust een aantal emotionele signalen ontvangen die een meerwaarde creëren voor de beleving rond het product. De verlichting en geur in de lobby van een hotel kunnen bij de gast een idee creëren over de aangeboden service. Datzelfde fenomeen geldt echter ook voor alledaagse producten, waar verpakkingen  de consument kunnen aanzetten om, onafhankelijk van de prijs of de locatie in het winkelrek, aan het merk een premium-kwaliteit toe te kennen.”

Quatre Mains heeft nu de verpakklingen van de koekjes van Jules Destrooper, de gerenommeerde biscuiterie uit het West-Vlaamse Lo, in een nieuw kleedje gestoken. “Het design van de blauw-witte verpakkingen krijgt een meer eigentijds look-and-feel”, zegt Patrick De Grande. “Aan de smaak van de natuurboterwafels, amandelbrood, kletskoppen en andere koekjes is vanzelfsprekend niet geraakt. De nieuwe look van de Jules Destrooper-assortimenten kadert binnen de missie van de onderneming om een moment van geluk te bieden aan fijnproevers in de hele wereld. Op hetzelfde moment werden de nieuwe ‘End-of-Year’ verpakkingen gelanceerd en die hebben rond de jaarwisseling de feestelike sfeer op de winkelvloer helpen bevorderen.”

Quatre Mains is in het verleden al verschillende keren op internationale verpakkingsbeurzen bekroond met awards die de innovatieve kracht van het bedrijf erkennen. Dat gebeurde vorig jaar bijvoorbeeld nog in Tokyo.